عضو فراکسیون امید مجلس تشریح می کند که مخالفت با پیوستن ایران به FATF چگونه به ضرر محور مقاومت و حزب الله می‌شود.

به گزارش جماران، در تشریح اهمیت  پیوستن ایران به FATF، اظهار داشت: نباید در تحلیل شرایط پیوستن ایران به FATF صرفا منافع محور مقاومت را مبنای تحلیل‌ قرار دهیم و از منافع ملی و شرایط کشور غافل شویم، همچنین باید توجه داشت که همواره راه‌هایی برای کمک به جنبش‌های اسلامی و گروه‌های جهادی وجود دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نام جمهوری اسلامی ایران از قرار گرفتن در لیست FATF تعلیق شده است و اکنون نیز بسیار خوشبین هستم که مجلس شورای اسلامی پیوستن ایران به FATF را تصویب کند.

وی افزود: مخالفان پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF استدلال‌هایی را مطرح می‌کنند که موجب بدنامی برای گروه‌های اسلامی مانند  حزب الله لبنان می‌شود اما نباید از این نکته نیز غفلت کنیم که باید در شرایط عادی باشیم تا بتوانیم به آن ها کمک کنیم.

میرزایی ادامه داد: ایران در صورتی می‌تواند از گروه‌های اسلامی حمایت کند که در شرایط عادی قرار داشته باشد،در این مقطع باید بر اساس منافع ملی خود عمل کنیم و راه برای کمک به گروه‌های جهادی هم وجود دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در تشریح این سخن خود که چرا مبنا قراردادن کمک به گروه‌های اسلامی را برای گروه‌های اسلامی هم خطرناک می‌داند، گفت: معتقدم اگر بنابر استدلال مخالفان FATF، ایران عضو گروه ویژه اقدام مالی نشود و فشار اقتصادی به مردم و کشور وارد شود، مردم این فشارها از چشم گروه‌های جهادی می‌بینند و نباید اجازه دهیم چنین شکافی به وجود آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.