به گزارش جماران؛ تسنیم نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم گفت: عامل این حادثه نشت لوله آب بوده که زیر لوله گاز خالی‌شده و شکستگی در لوله گاز سبب رخ دادن این حادثه شده است.

عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم با اشاره به انفجار گاز که صبح امروز در ضلع شمالی میدان مطهری اتفاق افتاده است، اظهار داشت: عامل این حادثه نشت لوله آب بوده که زیر لوله گاز خالی‌شده و شکستگی در لوله گاز سبب رخ دادن این حادثه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی استان قم با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: چند باب مغازه آسیب جدی دیده و میزان خسارات وارده شدید بوده است.

وی با بیان اینکه حادثه به دلیل حفاری مترو اتفاق نیفتاده است، گفت: این حادثه در ساعت کم رفت‌وآمد و خلوت اتفاق افتاده و ساعتی بوده که کسی در محل نبوده و خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم، این اتفاق در ساعت 7 صبح رخ‌داده است.

جعفری با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده در محل و ایمن‌سازی محل بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره آب، برق و گاز این شرکت‌ها گفتیم که آب و برق و گاز را قطع کنند تا عملیات به‌درستی انجام گیرد.

همچنین، ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: در حادثه ای که صبح امروز در میدان مطهری این شهر رخ داد بر اثر نشست زمین و انفجار، حفره بزرگی ایجاد شد، که خوشبختانه تلفاتی نداشته است.

حمید کریمی ، در تشریح این حادثه بیان کرد: ساعت 6 و 50 دقیقه صبح امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام حادثه ای مبنی بر نشست زمین و آتش سوزی در مغازه ای در میدان مطهری قم می شود که بلافاصله واحدهای عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در حین عملیات اطفا متوجه نشت گاز بسیار شدیدی می شوند که در اثر آن انفجاری رخ می دهد و مغازه ای به طور کامل ریزش می کند و حفره ای بسیار بزرگی ایجاد می شود که تیر برق و درخت اطراف خود را به زیر می کشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه آتش نشانان با تدابیر انجام شده همه جریان های اصلی آب، برق و گاز منطقه را قطع کردند و به همین دلیل از بروز حوادث جانبی جلوگیری شد.

کریمی گفت: طبق شنیده هایی مبنی بر سقوط یک تن در حفره ایجاد شده، سه تن از آتش نشانان با استفاده از چرثقیل داخل حفره شدند و داخل آن را بازدید کردند اما خوشبختانه چیزی مشاهده نشد.

وی افزود: با ورود عوامل شهرداری کار آواربرداری آغاز شده است تا کامل به کف حفره دسترسی پیدا شود و اگر مشکلی بود برطرف و همچنین برای تعمیر جریانات و اتصالات شهری و پرکردن حفره اقدام شود.

وی ادامه داد: علت این حادثه می تواند عوامل مختلفی از جمله ساخت و ساز مترو، نشت آب و سایر موارد باشد؛ در عین حال برای اعلام نظر نهایی باید کار آواربرداری به صورت کامل تمام و کارشناسان به محل حادثه ورود پیدا کنند تا با بازدیدهای انجام شده بتوان علت دقیق حادثه را بیان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.