• کدخبر: 937370
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رحیمی با اشاره به تأثیر تصویب لوایح FATF، پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم بر برجام گفت: تصمیمات ما در حوزه بین‌الملل به ویژه در بحث همکاری های بین‌المللی در چارچوب کنوانسیون‌ها پالس مثبتی را به دنیا مخابره می کند.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصویب لوایح FATF، پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم در بحث همکاری های بین‌المللی پالس مثبتی را به دنیا مخابره می کند.

علیرضا رحیمی با اشاره به تأثیر تصویب لوایح FATF، پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم بر برجام گفت: تصمیمات ما در حوزه بین‌الملل به ویژه در بحث همکاری های بین‌المللی در چارچوب کنوانسیون‌ها پالس مثبتی را به دنیا مخابره می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این تصمیمات ایران را به عنوان یک عضو موثر جامعه جهانی معرفی کرده و قطعا تصویب این لوایح در جایگاه ایران و فعالیت‌های بین‌المللی آن تأثیر مثبتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه مسائل بانکداری دارای استانداردهای بازل 1، بازل 2 وبازل 3 است، بیان کرد: این استانداردها هیچ ارتباطی با موضوع برجام ندارد و ایران پیش از این هم نظام بانکداری متناسب با پیشرفت و ارتقاء این نظام در دنیا داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای حرکت بسوی استانداردهای بانکداری جهانی الزاماً نباید این لوایح را پذیرفت اما پذیرش رسمی قوانین مبارزه با قاچاق کالا، ارز و پولشویی جایگاه ما را در دنیا اثبات کرده و نشان می‌دهد که ایران در حوزه مبارزه با تروریسم و دیگر مسائل جدی است.

رحیمی تأکید کرد: ما از سال 94 قانون مبارزه با پولشویی در کشورمان داشته‌ایم و اکنون تنها دولت لایحه اصلاح این قوانین را به مجلس ارائه کرده است که در آن مجازات پولشویی را افزایش داده و تجدید نظری هم درباره قانون الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 937370
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.