نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که هدف حضور ایران در سوریه نابودی اسرائیل است و تل‌آویو اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

به گزارش جماران؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه طی اظهاراتی در اندیشکده پالیسی اکسچینج لندن هدف از سفر اخیر خود به اروپا را عقب راندن ایران از سوریه توصیف و ادعا کرد: اجازه نمی‌دهیم که این کشور در سوریه جای پای خود را تثبیت کند.

نتانیاهو در سخنان ادعایی خود افزود: ایران برای مبارزه با داعش در سوریه حضور ندارد ، چرا پرونده داعش در سوریه بسته‌شده است. وی مدعی شد که هدف حضور ایران در سوریه نابودی اسرائیل است و تل‌آویو اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

نتانیاهو ادامه داد: من در این رابطه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) بارها گفت‌ وگو داشته و عنوان کرده‌ام که ما به‌طور قانونی حق‌داریم تا از موجودیت خود در برابر ایران که می‌خواهد ما را نابود کند دفاع کنیم. پس بهتر است با یکدیگر درگیر نشویم.

نخست‌وزیر اسرائیل باادعای این مطلب که «اسرائیل و دولت‌های عرب منطقه نیز ایران را تهدید تلقی می‌کنند» اضافه کرد: زمانی که عرب‌ها و اسرائیلی‌ها درباره موضوعی توافق می‌کنند به معنای اهمیت آن مساله است.

او در همین رابطه تصویری را نشان داد و ادعا کرد که ایران «خواهان فتح» کشورهای عربی است.

نتانیاهو در عین حال از حمایت کشورهای اروپایی‌ در جریان حمله ادعایی موشکی ایران از سوریه به سرزمین‌های اشغالی استقبال و تصریح کرد که آنها «به حمایت از ما» در مقابل اقدامات ایران ضد اسرائیل برخواسته‌اند.

نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد: تمرکز اصلی من از سفر به اروپا درباره برجام نبود؛ بلکه تلاش داشتم تا خشونت ایران را در منطقه به عقب برانم و آن‌ها را از سوریه بیرون کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.