رئیس مؤسسه الهادی تاکید کرد: در بحث استعمار خارجی خوشبختانه وضعیتمان بد نیست و دستمان پر است. اما در بخش داخلی متاسفانه استبداد وجود دارد و به نوعی داریم آن را می‌بینیم.

به گزارش جماران؛ عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام درباره وصیت امام خمینی(ره) گفت: بیشترین دغدغه امام در این نظام دو عنصر بود، یکی وضعیت معیشت مردم و دیگری عنصری دو پهلو؛ یعنی ضداستبداد داخلی و ضداستعمار خارجی.

هادی غفاری، عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» و رئیس مؤسسه الهادی درباره موضوعات و وصایایی که امام خمینی (ره) برآنها تاکید داشتند، بیان کرد: بیشترین تکیه امام در همه گفته‌هایی که داشتند، رسیدگی به اقشار پایین دست (فرودست) جامعه و بر سر اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی و مستضعف، مستکبر روی رسیدگی به طبقات کم‌درآمد بود.

او ادامه داد: از هر نظر چه به لحاظ اشتغال، مسکن، زندگی روزمره و ... همه توصیه امام همین بود، حتی چند بار آخری که ما پایان عمرشان به حضورشان رفتیم درباره طبقات کم درآمد و محروم تاکید داشتند.

غفاری درباره چرایی این موضوع توضیح داد: به هر حال افرادی که دستشان به دهانشان می‌رسد، دغدغه‌شان پول خودشان است، حالا چه در ایران و چه جای دیگری. دغدغه کشور و مردم را ندارند.

عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» ادامه داد: بنابراین آبی از قشر مرفه برای این کشور گرم نمی‌شود. این را امام به درستی درک کرده‌اند و از آن طرف به افرادی که ثروتمند بودند توصیه می‌کردند که به ایران بیایند و برای مردم کار درست کنند؛ نمی‌‌گفتند بیایید به دولت پول بدهید یا وجوهات بدهید، بلکه می‌گفتند بایید برای مردم کار درست کنید.

غفاری با تاکید بر این موضوع که بیشترین دغدغه امام در این نظام دو عنصر بود، عنوان کرد: یکی همین وضعیت معیشت مردم و دیگری عنصری دو پهلو؛ یعنی ضداستبداد داخلی و ضداستعمار خارجی.  

رئیس مؤسسه الهادی تاکید کرد: در بحث استعمار خارجی خوشبختانه وضعیتمان بد نیست و دستمان پر است. اما در بخش داخلی متاسفانه استبداد وجود دارد و به نوعی داریم آن را می‌بینیم.

غفاری در ادامه افزود: در احادیث داریم که گفته‌اند «الناس علی دین ملوکهم»، وقتی کمی بالاتر مستبد باشد این استبداد به پایین دست هم نفوذ می‌کند و الگوگیری می‌شود.

او ادامه داد: شما سوار تاکسی می‌شوید راننده تاکسی استبدادی عمل می‌کند، آخوند به منبر می‌رود استبدادی عمل می‌کند، می‌خواهید سوال کنید کسی جواب نمی‌دهد و شما را اجبار به گوش دادن می‌کنند، بنگاه معاملات ملکی، معلم و ... همه استبدادی عمل می‌کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع «نیروهای خط امام» تاکید کرد: استبداد بیماری است که ما با آن درگیر هستیم و باید تلاش کرد تا از این کشور رخت بربندد. دست از سر ما هم برنمی‌دارد مگر آنکه همه مردم در همه صحنه‌ها حضور جدی و طلبکارانه داشته باشند؛ یعنی زمانی که رای دادند و فردی نماینده شد مدام باید او را زیر نظر داشته باشند. اینگونه نباشد که این آقای نماینده به دنبال منافع خود باشد.

غفاری افزود: مردم او را انتخاب کرده‌اند و مدام باید او را پیگیری و سین‌جین کنند، آقای رییس‌جمهور هم باید خود را موظف به پاسخگویی بداند. اگر استبداد را در داخل برطرف کنیم و به وضعیت معاش مردم برسیم، کشور روی خوشبختی را خواهد دید.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 935698
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.