روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در مطلبی دیروز (پنجشنبه) به نقل از منبعی غربی نوشت که «محمد بن سلمان» در حادثه تیراندازی زخمی نشده ولی به شدت ترسیده و این ترس بر تصمیم‌ها و زندگی او تا به این لحظه تأثیر گذاشته است.

به گزارش جماران؛ روزنامه‌ رأی الیوم به نقل از منابعی غربی نوشت که ولی‌عهد عربستان سعودی بعد از کودتای نافرجام آوریل به شدت ترسیده و این حادثه زندگی او را کاملا تحت الشعاع قرار داده است.

با گذشت بیش از یک ماه از حادثه تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی عربستان در شهر ریاض، ابعاد پنهان این حادثه و وضعیت ولی‌عهد سعودی بعد از آن همچنان جز سوژه‌های خبری است.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در مطلبی دیروز (پنجشنبه) به نقل از منبعی غربی نوشت که «محمد بن سلمان» در حادثه تیراندازی زخمی نشده ولی به شدت ترسیده و این ترس بر تصمیم‌ها و زندگی او تا به این لحظه تأثیر گذاشته است.

 این منبع غربی که درباره مسائل خاندان پادشاهی سعودی اطلاع دارد، وقوع تیراندازی در شب ۲۱ آوریل در نزدیکی کاخ پادشاهی را تأیید می‌کند و می‌گوید این حادثه «عملیات تروریستی عادی» نبوده بلکه در پس آن اهداف سیاسی وجود داشته است.

او افزود، ولی‌عهد سعودی از حمله مذکور که نجات از آن سخت بود، توانست جان سالم به در ببرد. ولی بسیار ترسیده؛ چرا که اصلا فکرش را نمی‌کرد که کاخ پادشاهی که به زعم او حساس‌ترین مکان در عربستان سعودی و غرب آسیا است، هدف چنین حمله‌ای باشد و کسانی از اطراف خاندان پادشاهی و دستگاه‌های امنیتی که تحرکات او را رصد می‌کنند، به سراغ او بیایند.

این منبع غربی می‌گوید، به دنبال این حادثه زندگی بن سلمان کاملا تغییر کرده و چیزی در ارتباط با تحرکات او شنیده نمی‌شود؛ حتی درباره نگهبان‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌شود، سکوت حاکم است.

او ادامه می‌دهد: «این نگهبان‌ها قطعا سعودی بودند والآن غربی هستند؛ بن سلمان تنها در موارد نادری به تلفن جواب می‌دهد تا مبادا کسی بتواند از تحرکات او و مکان اقامت او مطلع شود».

روزنامه رأِی الیوم نوشت که برخی مقامات غربی به بن سلمان توصیه کرده و از او خواسته‌اند تا اطلاع ثانوی از حضور خود در ملأ عام و تحرکاتش کاسته و از اتخاذ تصمیم‌هایی که باعث دشمن‌تراشی بیشتر در درون و بیرون خاندان سعودی و در بین مردم شود، خودداری کند.

این منابع همچنین به ولی‌عهد سعودی گفته‌اند همانند پادشاه واقعی عربستان سعودی رفتار نکند بلکه منتظر بماند تا پادشاه شود.

روزنامه مذکور می‌نویسد، بن سلمان در بخش‌های مختلف عربستان سعودی به ویژه  در بخش امنیتی و نظامی دشمنان زیادی برای خود ایجاد کرد. او صدها مسئول را به حاشیه رانده یا بازداشت کرده و به جان آن جوانانی را سر کار آورده که هیچ تجربه‌ای ندارند. این مسئله باعث شده به تعبیر رأی الیوم «ارتشی» از مخالفان با او ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، افراد مختلفی از خاندان پادشاهی عربستان به دنبال انتقام گرفتن از ولی‌عهد سعودی هستند و تنها یکی دو نفر نیستند؛ چرا که بن سلمان دست به بازداشت معاونان شاهزادگان سعودی زده و آن‌ها را از دستگاه‌های بیرون رانده و بازداشت کرده است؛ افزون بر این او به صدها نفر از مسئولان سعودی که برای سال‌ها به کشورشان خدمت کرده بودند، اهانت کرده است.

بعد از انتشار اخباری در مورد سرنوشت بن سلمان بعد از حادثه تیراندازی در کاخ پادشاهی عربستان سعودی، رسانه‌های این کشور تلاش کردند با منتشر کردن تصاویر هر چند اندک، به شایعه‌ها در خصوص زخمی شدن او پایان دهند ولی غیبت شبه کامل او از انظار و رسانه‌ها حکایت از آن دارد که هدف حادثه تیراندازی ولی‌عهد سعودی بوده است.

مجتهد هم که به افشای اسرار آل سعود معروف است، این هفته نوشت که بن سلمان زخمی نیست ولی از ترس تکرار حادثه مذکور و شناسایی پسرعموهای خود که به دنبال کودتا علیه او هستند، در کشتی تفریحی خود در دریای سرخ به سر می‌برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.