رییس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: بحث دوتابعیتی را باید تعریف کنیم. به کسی که دو کارت اقامت دارد در هیچ جای دنیا دوتابعیتی گفته نمی شود.

به گزارش جماران، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درجمع خبرنگاران درمورد گزارش مجلس شورای اسلامی از مدیران دوتابعیتی، افزود: دوتابعیتی را باید تعریف کنیم .گفته شده است که اگر اسامی دوتابعیتی ها به دولت داده شود یا اگر خودمان هم متوجه بشویم بلافاصله اقدام می کنیم.  تاکنون لیستی به دولت نداده اند، وزارت اطلاعات را مامور کردیم، اگر مدیری این وضعیت را دارد اطلاع دهد تا سریع واکنش نشان دهیم.

رییس دفتر رییس جمهوری درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی،اظهارداشت: من آن گزارش را نخواندم،به نظر من آنها بحث دوتابعیتی و اقامت کوتاه مدت را مخلوط می کنند.

اهم اظهارات واعظی به شرح زیر است:

*{درباره لابی دولت در مجلس برای کاهش امضاهای نمایندگان سوال کننده از رئیس جمهوری}: به نظر من یک کاری بی سابقه و بدون مبنای حقوقی در مجلس شروع شده است وبرای این منظور نامه ای به رئیس مجلس نوشتیم و گفته شد موضوعاتی که در دولت مطرح است و وزیران متولی آن هستند باید از خود آنها سوال شود.موضوعاتی که قبلا در کمیسیون ها مطرح شده و از حد نصاب افتاده است بار دیگر به زبان دیگری مطرح می شود که باعث گرفته شدن وقت دولت و مجلس می شود .

*گروه محدودی، از نمایندگان امضاء جمع می کنند، درهر حال حق آنهاست و این حق هم برای دولت است که بروند تا نمایندگانی را که اطلاعات درستی به آنها نرسیده توجیه کند تا امضای خود را پس بگیرند. دولت و مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل می کنند ولی فکر می کنم این دور باطل است. این کاری که درحال انجام است، درست نیست و برای هدفی نامعلوم وقت دولت و مجلس را می گیرند. 

*{در مورد جلسه برخی از اعضای دولت با کامیون داران}: تلاش بر این است تا همانطور که در جلسات وزیران تعاون ، کار ورفاه اجتماعی و صنعت ، معدن وتجارت با انجمن کامیون داران تفاهم شده عمل شود .

*{درباره مصوبات امروز هیات دولت}: اقدام خوبی که امروز مصوب شد این بود که در گذشته برای ته لنجی و کوله بری مجوزهایی داده شده بود که خوشبختانه برای ساماندهی آنها بحث مفصلی انجام شد .رقمی که در مورد قاچاق می گفتند به دلیل اینکه از چارچوب خارج شده بود ساماندهی شد و همه کسانی که در مرز از این فرصت برای کسب درآمد استفاده می کنند را ساماندهی کردیم. 

*{درباره حضور مردم در روز قدس}:با توجه به اتفاقاتی که در ماههای اخیر شاهد بودیم یعنی انتقال سفارت آمریکا به قدس و مساله کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی، روز قدس امسال باید خیلی پرشورتر از سالهای قبل باشد. نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی، مردم با حضور خود این اقدامات را محکوم کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.