دولت آمریکا پیش‌تر تأمین قطعات مورد نیاز ZTE توسط شرکت‌های آمریکایی را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممنوع اعلام کرده بود.

به گزارش جماران؛ یک منبع آمریکایی مرتبط با کنگره این کشور از توافق با دولت آمریکا برای اعمال جریمه 1.3 میلیارد دلاری علیه شرکت خودرویی ZTE چین خبر داد.

دولت آمریکا پیش‌تر تأمین قطعات مورد نیاز ZTE  توسط شرکت‌های آمریکایی را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران ممنوع اعلام کرده بود، اما اخیراً در قالب توافق آمریکا با چین این تحریم به جریمه نقدی تبدیل شد.

روز گذشته دونالد ترامپ طی توئیتی اعلام کرد که این شرکت نه تنها 1.3 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند، بلکه مقامات ارشد و هیأت مدیره آن نیز باید تغییر کند.

این اقدام دولت آمریکا از سوی برخی نمایندگان کنگره آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت، چرا که آنها معتقدند ترامپ در حال تسلیم شدن در برابر فشارهای پکن است و این در حالی است که سازمان‌های امنیتی آمریکا اعلام کرده‌اند که این اقدام می‌تواند برای امنیت ملی آمریکا مخاطره آمیز باشد.

بنابه اعلام دولت آمریکا پس از انجام تغییرات مدیریتی ZTE می‌تواند فعالیت خود با شرکت‌های آمریکایی را از سر گیرد.

بنابه اعلام وزارت بازرگانی آمریکا نه تنها ZTE باید این جریمه را بپردازد و هیأت مدیره خود را عوض کند، بلکه باید یک گروه از مأموران آمریکایی برای بازرسی دائم در این شرکت حضور داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.