علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در دوره جدید انتخابات هیئت رئیسه مجلس، نگاه‌ها به سمتی است که تعامل لازم بین فراکسیون‌ها رخ بدهد اما هنوز شکل و شمایل آن مشخص نیست.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در چند دوره فراکسیون امید با فراکسیون‌های دیگر در مسائلی مثل هیئت رئیسه تعامل داشته که از نتیجه آن راضی نبوده است. ضمن اینکه بعضی از اعضای هیئت رئیسه مجلس از حضورشان در این جایگاه رضایت ندارند.

علیرضا رحیمی در خصوص تعامل فراکسیون‌ها برای ارائه لیست واحد در انتخابات هیئت رئیسه مجلس گفت: فراکسیون‌ها قبلا هم در موضوعات مهم نشان داده‌اند می‌توانند تعامل لازم را ایجاد کنند. فراکسیون امید قبلا هم در موضوعات مهم با فراکسیون‌های دیگر تعامل لازم را در موضوعات جاری مجلس مثل انتخابات هیئت رئیسه ایجاد کرده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در چند دوره فراکسیون امید با فراکسیون‌های دیگر در مسائلی مثل هیئت رئیسه تعامل داشته که از نتیجه آن راضی نبوده است. در تعامل بین فراکسیون‌ها آنچه که حرف اول را می‌زند شفافیت، صداقت و عمل به وعده‌هاست. اما وقتی مواردی چندین بار مشاهده می‌شود که خلاف شفافیت و صداقت است، در اصل موضوع که تعامل و مذاکره است تردید ایجاد می‌شود. 

وی تصریح کرد: در دوره جدید انتخابات هیئت رئیسه مجلس، نگاه‌ها به سمتی است که تعامل لازم بین فراکسیون‌ها رخ بدهد اما هنوز شکل و شمایل آن مشخص نیست.

رحیمی با اشاره به اینکه بعضی از اعضای هیئت رئیسه از حضورشان درهیئت رئیسه رضایت ندارند، اظهار کرد: صرف‌نظر از عملکرد و برنامه فراکسیون‌ها برای انتخابات هیئت رئیسه، عدم رضایت اعضای هیئت رئیسه فعلی از حضورشان در هیئت رئیسه نشان‌دهنده این است که باید دقت کنیم در انتخابات این دوره ، افرادی بر سر کار بیایند که برای حضور در هیئت رئیسه برنامه دارند و قطعا هیئت رئیسه مجلس باید حرفه‌ای‌تر عمل کند. 

وی در پایان گفت: در مجموع در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه، افراد باید با اتکا به توانمندی‌های خود و پشتیبانی فراکسیونی روی کار بیایند. برای توافقات اولیه هم هنوز از سمت فراکسیون امید مذاکره‌ای با فراکسیون‌های دیگر شروع نشده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.