معاون اول رییس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ضمن بیان اهداف آمریکا در جهت وارد کردن آسیب به کشور، گفت: دولت با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای مختلف آمادگی لازم برای مدیریت کشور در هر شرایطی را دارد.

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهور با اشاره شرایط جدید کشور پس از خروج آمریکا از برجام، گفت: اجرای سیاست‌های جدید ارزی امکان مدیریت بهتر کشور در شرایط جدید را فراهم کرده است.

اسحاق جهانگیری امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی امور ارزی ضمن بیان اهداف آمریکا در جهت وارد کردن آسیب به کشور، گفت: دولت با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای مختلف آمادگی لازم برای مدیریت کشور در هر شرایطی را دارد.

وی با اشاره به گزارش دست اندرکاران سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) در خصوص عملکرد این سامانه، استقبال واردکنندگان، صادرکنندگان و بانک‌ها از سامانه نیما را امید بخش توصیف کرد و از دستگاه‌های مرتبط خواست تا با هماهنگی یکدیگر در جهت روان‌سازی جریان تجارت خارجی و تامین نیاز متقاضیان واقعی ارز را حرکت کنند.

رییس کل بانک مرکزی هم در این جلسه با اشاره به رضایت فعالان اقتصادی و ثبت معاملات بیشتر ارزی در سامانه نیما،‌ گفت:‌ این سامانه با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا ابزار لازم برای سیاست گذاری بهتر و مدیریت بازار ارز را در اختیار کشور قرار داده و ما را برای مواجهه با شرایط جدید اقتصادی متاثر از تصمیمات سیاسی در عرصه بین المللی تواناتر کرده است.

در این جلسه که وزیر نفت، روسای کل بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، معاون اقتصادی رییس‌جمهور و مشاور اقتصادی رییس جمهور نیز حضور داشتند؛ گزارشی از میزان ارز اختصاص یافته به کالاهای اساسی و دارو و تامین ارز متقاضیان واقعی ارز و عملکرد سامانه نیما ارایه شد. بر اساس این گزارش پس از معرفی و اطلاع رسانی بیشتر در مورد این سامانه و شناخت بیشتر فعالان اقتصادی،‌ تعامل بهتری میان صادرکنندگان،‌ وارد کنندگان، بانک ها و صرافی ها در چارچوب سامانه نیما در حال انجام است و جریان مبادلات ارزی کشور با شفافیت و سرعت بیشتری ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.