خرید نفت ایتالیا از ایران متوقف می‎شود.

به گزارش جماران؛ تسنیم به نقل از رویترز نوشت: مدیر شرکت انی ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب‌های معوق خود از ایران بابت سرمایه‌گذاری‌های سال‌های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد.

کلودیو دسکالزی این اظهارات را پس از آن بیان کرده که واشنگتن تصمیم گرفته ضمن خروج از برجام، تحریم‌های جدیدی علیه ایران به‌اجرا بگذارد.

دسکالزی افزود، تنها فعالیت باقی‌مانده انی در ایران خرید ماهانه 2 میلیون بشکه نفت از این کشور در قالب قراردادی است که در پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود.

مدیر شرکت انی همچنین گفت، برقراری هرگونه تحریم جدید علیه ایران 6 ماه طول خواهد کشید. به‌گفته دسکالزی، نفت مورد نیاز این شرکت ممکن است از این پس به‌جای ایران از کشوری دیگر تأمین شود.

**

شرکت‌های ژاپنی به ترامپ پیوستند؟ 

همچنین انتخاب به نقل از رویترز نوشت: شرکتJXTG  که غول نفتی ژپن خوانده می شود، اعلام کرد که به دلیل بازگشت تحریم های آمریکا، اگر مجبور شدیم، نفت ایران را با دیگر کشورهای خاورمیانه جایگزین می کنیم.

مسئولان این شرکت گفته اند: ایران ایران حجم زیادی از نفت ما را تامین نمی کند بنابراین تاثیر زیاد بر ما ندارد. در مهلت 6 ماهه پیش رو نیز اقدام خاصی نخواهیم کرد.

او اضافه کرد: این پالایشگاه برنامه ای برای ذخیره کردن نفت خام ایران ندارد.

ترامپ سه روز پیش خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها را اعلام  کرد. به دنبال این تصمیم، عربستان سعودی اعلام کرد آماده است تا کمبود احتمالی ناشی از کاهش صادرات نفت ایران را جبران کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.