روزنامه واشنگتن پست نوشت: با خروج آمریکا از برجام تنها ۲ شرکت بوئینگ و ایرباس در مجموع ۳۹ میلیارد دلار از دست خواهند داد.

به گزارش جماران؛ به نقل از واشنگتن‌ پست، شرکت‌های بوئینگ و ایرباس در مجموع 39 میلیارد دلار قرارداد با طرف ایرانی دارند که در نتیجه خروج ترامپ از برجام و عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای با خطر جدی مواجه است.

بر اساس این گزارش، این دو شرکت بزرگ‌ترین سود را در بین شرکت‌های دیگر از قرارداد با ایران داشتند. توافق هسته‌ای که در دوره اوباما حاصل شد باعث شد این شرکت‌های اروپایی برای عقد قرارداد با ایران تلاش کنند.

در سال 2016 ایرباس قراردادی را با ایران‌ایر برای فروش 100 فروند هواپیما به مبلغ 19 میلیارد دلار منعقد کرد، همچنین شرکت بوئینگ قرارداد 20 میلیارد دلاری برای فروش 110 فروند هواپیما با ایران بست، اما استیون مونشین وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد مجوزهای ایرباس و بوئینگ لغو خواهد شد.

دنیس مولینبرگ رئیس شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد که این شرکت هنوز ساخت هواپیمای سفارش ایران را آغاز نکرده است، این در حالی است که ایرباس بر اساس گزارش‌ها 3 فروند از 100 هواپیمای سفارشی را به ایران تحویل داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.