قرار است دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران تصمیم خود در مورد ماندن در برجام یا خروج از آن را اعلام کند.

به گزارش جماران؛ بنابر نظرسنجی شبکه سی‌ان‌انی، تقریبا دو سوم از آمریکایی‌ها (۶۳ درصد) معتقدند که آمریکا نباید از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

بنابر این نظرسنجی، تنها ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان موافق خروج آمریکا از برجام بودند.

قرار است دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران تصمیم خود در مورد ماندن در برجام یا خروج از آن را اعلام کند.

بیشترین تعداد موافقان خروج آمریکا از برجام (۵۱ درصد) از جمهوری‌خواهان بودند، همچنین (۴۷ درصد) از محافظه‌کاران نیز با این اقدام موافقت خود را اعلام کردند.

حمایت اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در حالی است که ۶۲ درصد از آنها معتقدند ایران مفاد برجام را نقض کره است. این در حالی است که تنها ۱۹ درصد اعلام کرده‌اند که ایران به همه مفاد برجام پایبند بوده است. ۱۹ درصد دیگر نیز اعلام کردند که نظری در این باره ندارند.

۸۰ درصد از کسانی که با نحوه اداره کاخ سفید از سوی ترامپ موافق بودند اعلام کردند که ایران برجام را نقض کرده و ۳۰ درصد از دموکرات‌ها نیز اعلام کردند که مفاد این توافقنامه از سوی ایران نقض نشده است.

از هر ۱۰ فرد، ۴  فرد (۳۷ درصد) نحوه مدیریت روابط آمریکا و ایران را از سوی ترامپ تایید کردند در حالی که ۴۶ درصد با این موضوع موافق نبودند و ۱۷ درصد نیز نظری در این باره اعلام نکردند.

به گزارش جماران، ۱۲ سناتور ارشد آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ ضمن تاکید بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند که پیامدهای این اقدام انزوای آمریکا و یا از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

همچنین مقامات کشورمان همواره هشدار دادند در صورت خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های متعددی در اختیار دارد که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.