آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: شبکه‌های مجازی خارجی عقاید، اخلاق و نظام ما را هدف قرار داده و برای براندازی و فروپاشی اقتصاد ما هم نقشه دارند.

به گزارش جماران؛ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) گفت: در این روایت آمده است که وقتی خادم شما غذای شما را آورد او را همنشین سفره خود کنید و اگر حاضر نشد خودتان یکی دو لقمه بگیرید و به او بدهید.

وی افزود: یکی از مشکلات بشر به خصوص در این دوره، فاصله طبقاتی میان ضعفا و فقرا با سرمایه‌داران است با اینکه بشر از یک پدر و مادر به دنیا آمده و همه از نظر انسانیت، یکسان هستند؛ این اختلاف طبقاتی را اگر مثلاً در جامعه آمریکا ملاحظه کنیم می‌بینیم خیلی راحت سیاه پوستان را می‌کشند و حقوقشان در بسیاری از مسائل متفاوت است و در برخی مکان‌ها آنان را راه نمی‌دهند البته گاهی دکورهایی از مساوات را نشان می‌دهند.

استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: یکی از افتخارات اسلام مبارزه با اختلافات طبقاتی است زیرا عرب خود را بالاتر از اقوام دیگر می‌دانست ولی اسلام آن را از بین برد ولی آیا این مسائل امروز در دنیا رعایت می‌شود؟

وی اظهار داشت: اخلاقیات اسلام معجزه پیامبر(ص) است؛ محیطی که برده‌داری و خشونت و ... در آن موج می‌زد چنین اخلاقی ایجاد شد که پیامبر اکرم(ص) با همه مردم می‌نشستند و غذا می‌خوردند و این از معجزات است.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد که ما هم دچار خودبرتربینی نشویم و تواضع و برادری و همسان‌سازی در زندگی ما آشکار باشد.

باید جانشین سالمی برای شبکه‌های اجتماعی خارجی ایجاد کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای مجازی به عنوان مسئله مهم روز بیان داشت: فضای مجازی یعنی ورود یواشکی بیگانه و لانه کردن آن در خانه ما به گونه‌ای که وجود این بیگانه را برای زندگی خود ضروری می‌دانیم ولی حالا فهمیده‌ایم که هم عقاید، هم اخلاق و هم نظام ما را هدف قرار داده و برای براندازی و فروپاشی اقتصاد ما هم نقشه دارد بنابراین نباید در بیرون راندن آن تردید کنیم.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اجماع برای طرد شدن آن ایجاد شده است، اظهار داشت: البته طرد این بیگانه هزینه دارد و باید جانشین سالمی برای او ایجاد کنیم و نگوییم نمی‌شود که هنوز عده قلیلی نظر منفی می‌دهند.

وی با بیان اینکه ممکن است در ابتدا وضعیت مطلوبی نباشد ولی به تدریج به هدف می‌رسیم، اضافه کرد: البته شبکه‌های داخلی هزینه دارد که باید خرج شود تا بتواند جانشین خوبی باشد البته شاید یک شب و دو شب نشود ولی تدریجاً انجام می‌شود و خطر بزرگی از جامعه برطرف خواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: صاحب این موجود (تلگرام) یهودی روسی تبار است که سر بر فرمان یهود دارد و حتی خود روس‌ها هم او را بیرون کردند و نکند این را بیرون کنیم و یکی دیگر وارد شود.

وی تأکید کرد: باید سعی کنیم روی پای خود بایستیم و خلأها را پرکنیم و به مردم هم قول بدهیم که زمینه تجارت آنان به مشکلی نخواهد خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 909019
  • منبع: عصرایران
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.