دیدار محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو برای بررسی روند حل و فصل مساله سوریه برنامه ریزی شده است.

به گزارش جماران؛ یک مقام وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه 28 ماه آوریل (هشتم اردیبهشت ماه) در مسکو برگزار می شود.

این مقام مسئول روسی به خبرگزاری تاس گفت: دیدار محمد جواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو برای بررسی روند حل و فصل مساله سوریه برنامه ریزی شده است. 

دور قبلی گفت وگوهای وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح سوریه روز 16 ماه مارس در آستانه برگزار شد. 

وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آن دیدار در بیانیه ای بر ادامه تعامل موثر بین همه طرف‌های درگیر در سوریه و پرهیز از فرقه‌ گرایی تاکید کردند.

تجلیل از تلاش‌های جمعی در مبارزه با تروریسم بویژه داعش، تاکید بر ایجاد شرایط مطلوب برای آغاز فرایند سیاسی حل بحران سوریه، تاکید برتعهد محکم نسبت به استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و تاکید برعدم راه‌حل نظامی برای بحران سوریه و استقبال از راه حل سیاسی این بحران از دیگر مفاد این بیانیه بود.

وزیران خارجه سه کشور از نمایندگان دولت سوریه و مخالفانی که به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی و ماهیت غیرفرقه‌ایِ سوریه پایبندند و نیز از جامعه بین‌المللی خواستند که از کار کمیته قانون اساسی پشتیبانی کنند.

آنها همچنین بر ضرورت اطمینان یافتن از دسترسی بشردوستانۀ سریع، ایمن و بدون مانع به نواحی آسیب‌دیده از منازعۀ جاری تأکید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.