ترامپ بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکایی کارهای مهمی را در سوریه انجام دادند و به زودی به آمریکا باز خواهند گشت.

به گزارش جماران؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی اش گفت: برخی کشورهای (عربی) بدون حمایت واشنگتن نمی توانند (حتی) یک هفته هم به حیات خود ادامه دهند، بنابراین باید هزینه این کار را بپردازند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، ترامپ بدون نام بردن از کشوری که به گفته وی واشنگتن از آنها حمایت کرده است، افزود: ما هفت تریلیون دلار را صرف دفاع از کشورهای ثروتمند کردیم و (به زودی) سربازان آمریکایی در منطقه جای خود را به نیروهای نظامی همین کشورها خواهند داد.

ترامپ بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکایی کارهای مهمی را در سوریه انجام دادند و به زودی به آمریکا باز خواهند گشت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه رجزخوانی های مکرر خود بار دیگر مدعی شد: اگر ایران ما را تهدید کند، هزینه آن را خواهد پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد: هرگز اجازه دستیابی تهران به سلاح هسته ای را نخواهیم داد.

وی بار دیگر با تکرار ادعاهای خود و بدون ارائه سندی درباره استفاده سلاح شیمیایی در سوریه، رئیس جمهوری این کشور را متهم کرد که علیه ملت خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وی همچنین مدعی شد: حملات واشنگتن، لندن و پاریس، برای بازدارندگی اینگونه اقدامات دولت دمشق انجام شد.

ترامپ در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی اش به موضوع کره شمالی اشاره کرد و گفت: آمریکا به کره شمالی امتیازی نخواهد داد، درحالی که پیونگ یانگ امتیازات زیادی به ما داده است.

وی در ادامه گفت: در موضوع خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره دیگر اشتباهات گذشتگان تکرار نمی شود.

ترامپ که آبان ماه 96 در توئیتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را یک مرد «کوتوله» و «خپل» توصیف کرده بود، در یک چرخش 180 درجه ای، این بار از او به عنوان انسان «بخشنده» و «پاکدست» یاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان این که در حال حاضر، رایزنی های سازنده ای در خصوص پیونگ یانگ جریان داد، در اظهار نظری عجیب افزود: رهبر کره شمالی حقیقتا انسان پاکدستی است و بنا بر مشاهدات ما، مانند یک فرد بخشنده رفتار کرده است.

ترامپ در ادامه مدعی شد: در دیدار با رهبر کره شمالی، در جهت استقرار صلح و امنیت در سراسر شبه جزیره کره تلاش می کنیم، اما هرگز اشتباه دولت های پیشین آمریکا برای تحقق این هدف را تکرار نخواهیم کرد.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: فشارها بر کره شمالی همچنان ادامه خواهد یافت تا این کشور گام های واقعی برای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره بردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.