آذری جهرمی گفت: مرجع تعریف صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی است و باید پس از تبیین این موضوع درباره آن قانونگذاری کرد.

به گزارش جماران؛ محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری مراسم روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دختران در جمع خبرنگاران درباره طرح کمیسیون فرهنگی مجلس مبنی بر ایجاد انحصار صوت و تصویر در فضای مجازی برای صدا و سیما افزود: پیشنهاد ما این است که این تعریف در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود و بعد نظام قانون گذاری بر اساس این تعریف تدوین شود.

بنا بر اعلام وزارت ارتباطات، وی تاکید کرد: هر گونه قانون گذاری قبل از تبیین این عبارت، باعث مشکلاتی در مدل اقتصادی و مدل توسعه ای لایه خدمات و محتوا در شبکه ملی اطلاعات می شود.

وی درباره فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور نیز ادامه داد : درباره نحوه فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور باید منتظر تصمیم مراجع تصمیم گیر در این زمینه بود.

کمیسیون فرهنگی مجلس دوم اردیبهشت ماده چهار طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما را تصویب کرد که براساس آن «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصراً برعهده سازمان صداو سیماست و در صورت تصویب در جلسه علنی مجلس، اجرایی می شود».

این مساله با واکنش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه شد به طوری که وی بامداد سوم فروردین مخالفت خود را با این اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در توییتی اعلام کرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: یکی از پیامدهای این انحصار، توقف رشد تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات است؛ صدا و سیما می خواهد تنظیم مقررات، تصدی گری و مالکیت در حوزه صوت و تصویر را به صورت یکجا در دست بگیرد و بر اساس این رویه، قرارداد بسته، مزایده ای برگزار کرده و پنج پیمانکار انتخاب کرده اند.

مراسم روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات و دختران که در اتحادیه جهانی مخابرات ثبت شده است صبح امروز در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزارشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.