«کورنل فروتا» از مقام های ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مهم است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.

مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است.

به گزارش جماران؛ به نقل از رویترز، «کورنل فروتا» از مقام های ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ایران مشمول یکی از مستحکم ترین رژیم های راستی آزمایی هسته ای است و این کشور تعهدات هسته ای خود در چارچوب برجام را اجرا می کند. 

وی افزود: مهم است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.

**برجام به امنیت بین المللی و منطقه ای کمک کرده است 

«یاجک بیلجا» نماینده خلع سلاح اتحادیه اروپا هم تاکید کرد که توافق هسته ای رژیم بین المللی عدم اشاعه هسته ای را تقویت کرده است. 

وی اظهار داشت که برجام به امنیت بین المللی و منطقه ای کمک کرده و ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده است.

«ایزومی ناکامیتسو» نماینده ارشد سازمان ملل در امور خلع سلاح هم پیش از آغاز گفت وگوها میان امانوئل مکرون و دونالد ترامپ رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا در واشنگتن، خواستار پایبندی طرف های برجام به این توافق شد.

ناکامیتسو روز دوشنبه در نشست مقدماتی کنفرانس بازنگری ان پی تی که قرار است در سال 2020 برگزار شود، اظهار داشت که «امیدواریم همه طرف های (توافق هسته ای) به اجرا و حفظ این توافق در بلندمدت متعهد بمانند.»

روسیه و چین لزوم اجرای برجام را مورد تاکید قرار داده اند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود «وانگ یی» در پکن گفت: مسکو و پکن اجازه نخواهند داد هیچ کشوری توافق هسته ای با ایران را تخریب کند.

قرار است هفته جاری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و مکرون در دیدار با ترامپ بر موضع واحد اتحادیه اروپا مبنی بر لازم الاجرا بودن برجام به عنوان یک سند توافق شده و مورد تایید در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تاکید کنند.

مکرون که برای دیدار با ترامپ به آمریکا رفته است، در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز اظهار داشت که پلان B یا گزینه جایگزینی برای توافق هسته ای ایران وجود ندارد و واشنگتن باید تا زمانی که گزینه بهتری وجود ندارد در این توافق بماند.

در همین حال، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و مکرون در گفت وگویی تلفنی بر پایبندی این کشورها به توافق هسته ای با ایران تاکید کردند.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و طرف های امضاکننده برجام در حالی بر حفظ برجام تاکید کرده اند که رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اگر ایرادهای ادعایی وی در برجام تا روز 12 مه (22 اردیبهشت) اصلاح نشود، از توافق هسته ای خارج خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.