سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور ترامپ از روز اول به صراحت گفته که برجام را توافقی بد می‌داند. رئیس‌جمهور می‌خواهد کاری که در راستای بهترین منافع آمریکا است را انجام دهد.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که باید توافق هسته‌ای بهتر از توافق کنونی با ایران بوجود آید.

"سارا سندرز" سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که توافق هسته‌ای با ایران بخشی از مذاکرات میان "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه خواهد بود.

وی افزود:معتقدیم که باید توافق هسته‌ای بهتر از توافق کنونی با ایران بوجود آید.

سخنگوی کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهور ترامپ از روز اول به صراحت گفته که این توافق را توافقی بد می‌داند. رئیس‌جمهور می‌خواهد کاری که در راستای بهترین منافع آمریکا است را انجام دهد.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ و ماکرون روز سه شنبه در کاخ سفید درباره توافق هسته ای ایران رایزنی خواهند کرد.

این در شرایطی است که یک مقام ارشد دولت آمریکا روز جمعه گفته است که مذاکرات با کشورهای اروپایی برای برطرف کردن نگرانی های واشنگتن درباره توافق هسته ای ایران هنوز به طور کامل انجام نشده است.

لندن، پاریس و برلین در ماه مارس با ارائه پیشنهادی برای اعمال سریع تحریمهای جدید علیه 15 مقام رسمی ، شخصیت نظامی و شرکت های ایرانی موجب خشم سایر شرکای اروپایی خود شده بودند. این در شرایطی است که ترامپ ضرب الاجل 12 ماه می را برای اتحادیه اروپا تعیین کرده است تا برای اصلاح برجام اقدام کند.

ترامپ بارها توافق هسته ای را بدترین توافق حاصل شده از طریق مذاکره ارزیابی کرده و تهدید به خروج از برجام نموده است.

ولی با توجه به اطمینان دادن مقام های دولت آمریکا نسبت به این مساله که چنین تحریم هایی می تواند بر تصمیم ترامپ تاثیرگذار باشد، به نظر می رسد ایده لندن، پاریس و برلین برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران با حمایت بیشتری از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا روبرو شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.