پیش از انتشار خبر دستگیری مرتضوی دادستان پیشین تهران در رابطه با احتمالات ممکن از محل حضور وی از تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالاتی را مطرح شد که واکنش‌های جالبی داشت.

به گزارش جماران؛ تا پیش از ظهر روز یکشنبه (دوم اردیبهشت) حدود دو هفته می‌شد که افکار عمومی درگیر یک سوال بودند؛ این‌که سعید مرتضوی کجاست؟ اما بالاخره او را در یکی از استان‌های شمالی کشور پیدا کردند و روانه زندان شد.

پیش از انتشار خبر دستگیری مرتضوی دادستان پیشین تهران در رابطه با احتمالات ممکن از محل حضور وی از تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالاتی را مطرح شد که واکنش‌های جالبی داشت و البته با روشن شدن مساله این گفت‌وگوها ادامه پیدا نکرد، هر چند پاسخ این سوال اکنون روشن است، اما خواندن این نظرات نیز خالی از لطف نیست.

به نظر شما شما مرتضوی کجاست؟

2018-04-23 (18)

سعید مرتضوی در دو پرونده مطرح با عناوین «کهریزک» و «تامین اجتماعی» دارای اتهامات متعدد است؛ البته پرونده وی در خصوص سازمان تامین اجتماعی دو بخش دارد. پرونده نخست در رابطه با حادثه کهریزک و پیرامون قتل‌هایی بود که شکات خصوصی شکایت کردند، دادگاه قتل عمد تشخیص داد و مباشرین را محکوم کرد، اما چون رضایت دادند، قصاص انجام نشد و از باب جنبه عمومی تحمل کیفر کردند.

مرتضوی در این پرونده به معاونت در قتل عمد متهم شد و نهایتا دادگاه بدوی وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد و شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر به دلیل اظهار ندامت وی، حکم حبس را به دو سال تقلیل داد.

سعید مرتضوی در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ دادستان تهران و در سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ معاون دادستان کل کشور بوده است، وی در شهریور ۱۳۸۹ توسط دادگاه قضات از قضاوت تعلیق شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.