رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی حق اعمال خشونت را ندارند، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم که افراد جامعه ما شایسته برخورد به این شکل باشند. باید با افراد جامعه اعم از زن و مرد، کودک و حتی با حیوانات با احترام رفتار شود و حق آزار و اذیت نداریم.

به گزارش جماران؛ پروانه سلحشوری نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان مجلس در واکنش به برخورد مامور گشت ارشاد با یک زن جوان که ویدئوی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: من منتقد رفتارها و برخوردهای خشن با دختران و زنان هستم و این گونه برخوردها باعث نمی شود که زنان به حجاب روی بیاورند. این رفتارها نه دینی است و نه مذهبی.  

وی افزود: اسلام دین رحمت است نه دین خشونت که بخواهند با مردم اینگونه برخورد کنند. 

رییس فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر پیگیری این موضوع، تصریح کرد: باید این موضوع را بررسی کرد و از وزیر کشور هم تشکر می کنیم که دستور پیگیری را دادند و ما نیز در مجلس پیگیر ماجرا هستیم. ابتدا باید دید وزارت کشور چه اقدامی در این خصوص انجام می دهد و ما نیز نظارت می کنیم و نتایج بررسی های وزارت کشور را پیگیری می کنیم.

سلحشوری با اشاره به راه حل رفع خشونت بر علیه زنان در جامعه، تاکید کرد: این مسئله در لایحه امنیت خشونت در فضای عمومی نیز تعریف شده است. این رفتارها خشونت در فضای عمومی هستند و اگر در این لایحه هم موضوع خشونت علیه زنان دیده نشده باشد می توانیم در این قانون به آن اشاره کنیم و قانونا اعلام کنیم که حق اعمال خشونت نسبت به زنان و دختران را ندارند.

وی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی حق اعمال خشونت را ندارند، خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم که افراد جامعه ما شایسته برخورد به این شکل باشند. باید با افراد جامعه اعم از زن و مرد، کودک و حتی با حیوانات  با احترام رفتار شود و حق آزار و اذیت نداریم.

به گفته رییس فراکسیون زنان مجلس در حال حاضر ضرورت تصویب قانون و الزام ماموران پلیس به نصب دوربین برای حمایت و حفاظت از حقوق شهروندان و حتی متهمان و مجرمان بیش از هر زمانی احساس می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 901274
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.