فیلمی در رسانه‌ها منتشر شد که در آن دختر خانمی در مقابل تذکر مامور نیروی انتظامی به رعایت قانون اقدام به فحاشی کرد، اما با برخورد غیر سازمانی مامور نیروی انتظامی (گشت ارشاد) مواجه شد.

به گزارش جماران؛ به دنبال انتشار فیلمی از نحوه برخورد نامتعارف مامور نیروی انتظامی"گشت ارشاد" با یکی از بانوان که متظاهر به عدم رعایت قانون بود، وزیر کشور دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن تا روز شنبه را صادر کرد.

لازم به توضیح است فیلمی در رسانه‌ها منتشر شد که در آن دختر خانمی در مقابل تذکر مامور نیروی انتظامی به رعایت قانون اقدام به فحاشی کرد، اما با برخورد غیر سازمانی مامور نیروی انتظامی (گشت ارشاد) مواجه شد.

واکنش سخنگوی ناجا

به گزارش جماران  دفتر سخنگوی ناجا در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد یکی از زنان پلیس با یک دختر در یکی از پارک‌ها در شبکه‌های اجتماعی که واکنش‌های بسیاری را هم به همراه داشت ضمن ابراز تاسف از اتفاق صورت گرفته اعلام کرد: پلیس به هیچ وجه چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند.

در توضیحات ارائه شده از سوی دفتر سخنگو آمده: بررسی‌های اولیه حکایت از وقوع این اتفاق در یکی ازپارک‌های تهران دارد که فیلم پخش شده بخشی از کل اتفاق است.

بر اساس اعلام دفتر سخنگو درحال حاضر بازرسی پلیس تهران درحال بررسی موضوع است که نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

در پایان این توضیحات آمده: انتظار می‌رود همه دختران و بانوان جامعه نیز شئونات اجتماعی را رعایت کنند.

 

در این رابطه معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

درباره فیلم تاسف باری که در فضای مجازی از برخورد در موضوع حجاب منتشر شده، باید پرسید این رفتار چه توجیهی دارد؟

دایره عمل یک مامور حتی در صورت اهانت به وی، تا کجاست؟ 

به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می کنم.  این رفتارهای خشن و غیردینی در شان هیچ انسانی نیست.

در مکالمه تلفنی که با وزیر کشور داشتم، دکتر رحمانی فضلی در جریان موضوع قرار گرفته و دستور رسیدگی را داده بودند. ساعتی بعد نیز خبر دستور وزیر کشور در مورد روشن شدن موضوع تا صبح شنبه اطلاع رسانی شد.منتظر رسیدگی کامل هستم.

یادآوری؛ بخشی از خطبه ۲۷ حضرت علی (ع): «شنیده ام که یکى از آنها بر زن مسلمانى داخل شده و دیگرى بر زنى از اهل ذمّه، و خلخال و دستبند و گردنبند و گوشواره اش را ربوده است.اگر مرد مسلمانى پس از این رسوایى از اندوه بمیرد،نه تنها نباید ملامتش کرد بلکه مرگ را سزاوارتر است.»

 

پروانه مافی نیز با اشاره به این موضوع در توییتر خود نوشت: با انتشار فیلم کتک زدن یک دختر توسط پلیس، وقت آن است که فرمانده نیروی انتظامی توضیح دهند تشکیل پلیس امنیت اخلاقی، چه ثمرات مثبتی در حفظ امنیت اخلاقی جامعه داشته است؟ روشن شدن ابعاد موضوع را تا مجازات خاطیان، همراه با همکارانم در فراکسیون زنان و خانواده مجلس دنبال خواهیم کرد.

شهیندخت مولاوردی نیز در واکنشی نوشت: انتشار کلیپ نحوه برخورد ماموران پلیس زن با مقوله بدپوششی و شیوه ارشاد آنها!، بیش از پیش ضرورت تغییر رویکرد نهادهای فرهنگی و انتظامی از «باید» به «باور»، از «تبلیغ» به «تعمیق»، از «ظاهر» به «معنا» و از «فعالیت محوری» به «اثربخشی» که از برنامه های فرهنگی دولت یازدهم بود، را به همه ما یادآوری کرد. از ورود و واکنش فوری وزیر کشور تشکر می کنم و عمیقا بر این باورم که در عصر ارتباطات باید طرحی نو در انداخت!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.