رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «همان‌طور که می‌دانید در هفته‌های آینده با کیم جونگ‌اون ملاقات خواهم کرد تا درخصوص خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کنم. امیدوارم این دیدار یک موفقیت بزرگ باشد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا با اعلام این‌که طی هفته‌های آینده با رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کند، عنوان داشت اگر این مذاکرات بی‌فایده باشد آن را رها خواهد کرد.

به گزارش جماران به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که طی هفته‌های آینده با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کند و درخصوص خلع سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره کره مذاکره خواهد کرد.

ترامپ، که در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «همان‌طور که می‌دانید در هفته‌های آینده با کیم جونگ‌اون ملاقات خواهم کرد تا درخصوص خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره گفت‌وگو کنم. امیدوارم این دیدار یک موفقیت بزرگ باشد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «اگر فکر کنم که این دیدار بی‌فایده است، آن را رها خواهم کرد و به اقدامات فعلی خود ادامه خواهیم داد.»

دیدار بین دونالد ترامپ و کیم جونگ‌اون تغییر مهمی در مناسبات دو کشور خواهد بود که از پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ همواره روابط خصمانه‌ای داشته اند. کره‌شمالی در این مدت بارها تهدید کرده که نه فقط علیه آمریکا بلکه علیه ژاپن و کره‌جنوبی دست به اقدام نظامی خواهد زد.

دونالد ترامپ از زمانی‌که به قدرت رسیده تحریم‌های بسیار شدیدی را علیه کره‌شمالی وضع کرده و حتی موفق شد که چین را وادار کند تا فشار بیشتری به کره‌شمالی بیاورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.