• کدخبر: 900453
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بعد از اظهارات ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره جمله موشکی و کاهش سهام جهانی،هر دو معیار دستاوردی به اندازه 8 ماه گذشته داشته اند.نفت برنت روز جمعه به میزان 72.26 سنت معامله شد که تقریا 0.3 درصد افزایش نشان می دهد.

یک تحلیلگر مسایل نفتی می‌گوید که ادامه تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را به بیش از 100 دلار در هر بشکه برساند.

به گزارش جماران، به نقل از سی ان بی سی، قیمت فروش آتی نفت خام از دسامبر 2014 تاکنون به بالاترین حد حود در هفته گذشته رسیده است،افزایشی که ناشی از نامشخص بودن شرایط ژئوپلتیک در سوریه و نگرانی ها درباره چشم انداز وضعیت نظامی قدرت های غربی است.

انیش کاپاتیا به سی ان بی سی گفته است مادامی که  زمانی که تنش ها در خاورمیانه رو به افزایش است، من فکر نمی کنم  که قیمت سه رقمی برای نفت خیلی غیرمحتمل باشد.

او اضافه کرد که بازیگران بازار نفت شش ماه وقتی قبل قیمت های آتی فروش نفت به 60 یا 70 دلار در هر بشکه رسید،خندیدند،اما تنش ها در خاورمیانه چشم انداز قیمت نفت را به بیش از 100 دلار در هر بشکه در این سال افزایش داده است.

وثیقه ژئوپلتیک «زنده و خوب»

بعد از اظهارات ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره جمله موشکی و کاهش سهام جهانی،هر دو معیار دستاوردی به اندازه 8 ماه گذشته داشته اند.نفت برنت روز جمعه به میزان 72.26 سنت معامله شد که تقریا 0.3 درصد افزایش نشان می دهد. در همین حال نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز حدود 67.35 سنت معامله شد که 0.4 درصد افزایش نشان می دهد. بازارها از آغاز هفته تاکنون حدود 5 دلار افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

چوب خط قیمت نفت به دنبال اظهارات ترامپ رییس جمهور آمریکا در روز چهارشنبه رو به افزایش گذاشت.رییس جمهور آمریکا درباره حمله مشکوک شیمیایی به سوریه با تهدید به حمله موشکی گفته بود « به زودی خواهند آمد».

او با تهدیدهای لفظی تلاش کرده که نشان بدهد حمله به سوریه قریب الولوقع است. با این وجود،رهبران جهان روز جمعه در اقدام نظامی به این کشور جنگ زده به آمریکا کمک کردند.

استفان برنوک تحلیلگر مسایل نفت در یادداشتی نوشت:«ترامپ خواسته یا ناخواسته سبب بروز ریسک های ژئوپلتیک در مطقه شده است و این موضوع سبب افزایش قیمت نفت خواهد شد.»

آخرین گزارش ها از بازار نفت حاکی است که تقاضا برای نفت بدون تغییر تا پایان سال 2018 به میزان 99.3 میلیون بشکه خواهد بود.

همچنین سازمان بین المللی انرژی هم در چشم انداز سال جاری میلادی اعلام کرد که رشد تولید کشورهای غیرعضو اوپک 1.8 میلیون بشکه خواهد بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 900453
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.