وزیر دفاع با ارائه گزارشی از شرایط منطقه و حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت که ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی خود، خودکفا شده است.

به گزارش جماران، مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین   گفت: امیر حاتمی وزیر دفاع، مهمان جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین بود، ایشان گزارشی از حمله سه جانبه اخیر به سوریه ارائه کرد و گفت که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد رعب و وحشت در منطقه و بین مردم سوریه بودند اما این حمله ارزش نظامی نداشته و باعث مستحکم‌تر شدن مردم سوریه شده است. وی با بیان این که تعداد زیادی از موشک‌های پرتاب شده یا منحرف شده یا منهدم شده‌اند گفت که این نشان می‌دهد نیروهای مقاومت سوریه خود را برای هر نوع مقابله و تهاجم آماده کرده‌اند.

لاهوتی ادامه داد:‌ به گفته وزیر دفاع این حرکت با هیاهو و برنامه ریزی آمریکایی‌ها پیش نرفته و در انجام این عملیات، آمریکا نقش تامین تجهیزات، عربستان تامین مالی و اسرائیل  طراحی را به عهده داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت اتحاد هر چه بیشتر کشورهای منطقه نقش ایران را در این اتحاد موثر توصیف کرد و گفت که محوریت ایران به صلح و آرامش منطقه کمک می‌کند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به بخش دیگری از اظهارات وزیر دفاع در نشست این فراکسیون گفت: وزارت دفاع با تامین تسلیحات به دنبال خودکفایی در این زمینه است. ایشان گفتند ما در ۸ سال دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم نمی‌توانستیم تولید کنیم و آن را از کشورهای دیگر می‌گرفتیم اما امروز برای تولید بزرگترین سلاح‌ها جهت تامین امنیت به مرز خودکفایی رسیده‌ایم و قادر هستیم اگر نیازی وجود داشته باشد تولیدات تسلیحاتی خود را صادر کنیم.

لاهوتی با بیان این که طبق اظهارات وزیر دفاع، ایران در تامین نیازهای تسلیحاتی خود به خوکفایی رسیده، یادآور شد: ما در دفاع از امنیت کشور خود و کشورهای منطقه مصمم هستیم و وقتی کشورهای دیگر به دنبال ایجاد آشوب در منطقه هستند ما باید خود را جهت دفاع تجهیز کنیم و خوشبختانه امروز فراتر از سلاح‌هایی که در دنیا وجود دارد امکان تولید سلاح داریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.