پامپئو که به اتخاذ رویکرد سرسختانه در امور خارجی معروف است، می‌گوید: دولت ترامپ با مسئله روسیه به صراحت و روشنی مقابله می‌کند که این مسئله را به درستی انجام می‌دهد.

براساس نسخه‌ای که از سخنان مایک پامپئو، رئیس سیا در جلسه تایید سنا به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس آمده وی در نظر دارد روسیه را بزرگترین خطر برای کشور آمریکا معرفی کند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پامپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی پست ریاست وزارت خارجه آمریکا معرفی شده به سناتورها خواهد  گفت که روزهای سیاست نرم آمریکا در قبال روسیه پایان یافته است.

جلسه تایید سنا برای بررسی حضور وی بر کرسی وزارت خارجه آمریکا در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها میان آمریکا و روسیه بر سر سوریه به شدت بالا گرفته است.    

براساس این متن منتشره رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا خواهد گفت: روسیه به اقدامات خصومت‌آمیز خود ادامه می‌دهد. این خصومت ناشی از سیاست نرمی است که در سال‌ها در قبال این کشور اعمال شده اما اکنون این سیاست به پایان رسیده است.

پامپئو که به اتخاذ رویکرد سرسختانه در امور خارجی معروف است، می‌گوید: دولت ترامپ با مسئله روسیه به صراحت و روشنی مقابله می‌کند که این مسئله را به درستی انجام می‌دهد.

وی درباره  تدابیر اتخاذ شده علیه روسیه اعلام می‌کند: آمریکا در نظر دارد که ساختار نظامی کشور را بازسازی کرده و ساختارهای هسته‌ای خود را مدرنیزه کرده و زمینه اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه روسیه را فراهم کند. در همین راستا ما تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و دیپلمات‌های بیشتری را اخراج کردیم.

وی در ادامه از تلاش‌های دولت ترامپ در تامین تسلیحات در اوکراین و گرجستان تمجید کرده و می‌گوید: واشنگتن به این کشورها برای مقاومت در برابر توسعه طلبی روسیه کمک می‌کند.

با این حال پامپئو تاکید دارد که دیپلماسی و مذاکره با مسکو باید ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سمتهای خالی در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این سمت ها را پر خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.