عزت دوری نظام کنونی عراق را تهدید کرد که اگر ممنوع الفعالیت بودن حزب بعث را بر ندارد و عفو عمومی از کادرهای این حزب را اعلام نکند و زندانیان این حزب را آزاد نکند و به آسیب دیدگان غرامت نپردازند، "جنگ مردمی آزادسازی" اعلام می‌شود.

دبیرکل حزب بعث عراق در سخنرانی خود به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد شکل گیری این حزب گفت که عربستان در معرض همان توطئه‌ای قرار دارد که عراق با آن مواجه شد.

به گزارش جماران، به نقل از روسیا الیوم، عزت دوری، دبیرکل حزب بعث عراق و معاون صدام گفت: علی رغم همه چیز، ما در کنار عربستان خواهیم ایستاد.

عزت دوری تصریح کرد: ریاض در معرض همان توطئه‌ای قرار دارد که عراق، لیبی و یمن با آن مواجه شدند.

وی افزود: عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید بدانند که از دست دادن قطر و منزوی کردن آن در وهله نخست ضرری برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در وهله دوم ضرری برای امت عربی است. قطر نیز باید بداند که از دست دادن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با هیچ چیزی برابری نمی‌کند؛ حتی اگر کشورهای جهان در کنار قطر ایستاده باشند.

عزت دوری گفت که "دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا روز قیامت نیز به ایران حمله نخواهد کرد".

وی همچنین از کشورهای عربی خواست تا برای یاری فلسطینی‌ها در رویارویی با اسرائیل به پا خیزند.

عزت دوری از نظام‌ها نیز خواست تا هر گونه روند عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها را قطع کنند.

وی همچنین "حکمت" پادشاه سعودی و "شجاعت" ولیعهد وی را ستود.

از سوی دیگر، عزت دوری نظام کنونی عراق را تهدید کرد که اگر ممنوع الفعالیت بودن حزب بعث را بر ندارد و عفو عمومی از کادرهای این حزب را اعلام نکند و زندانیان این حزب را آزاد نکند و به آسیب دیدگان غرامت نپردازند، "جنگ مردمی آزادسازی" اعلام می‌شود.

وی همچنین تهدید کرد که منافع کشورهای خارجی و کشورهایی که در کنار دولت عراق ایستاده‌اند و همچنین منافع ایران در عراق مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

عزت دوری ایالات متحده را به وارد کردن داعش به عراق متهم کرد "تا در میان مقاومت عراقی تشویش ایجاد کرده و به همین دلیل مقاومت عراقی عملیات خود را متوقف کرد".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.