ایران به منظور حفظ مشتریان نفت خود در آسیا، شرایط بهتری نسبت به دیگر عرضه کنندگان نفت خاورمیانه مانند عربستان سعودی به آنان پیشنهاد می کند.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه هند گزارش داد که شرکت های دولتی پالایشگر نفت این کشور آسیایی قصد دارند تحت تاثیر مشوق های تهران، میزان واردات نفت خام خود را از ایران در سال جاری میلادی (2018) تا دو برابر افزایش دهند.

به این ترتیب سهم صادرات نفت ایران به هند به عنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت جهان، افزایش خواهد یافت. 

رویترز افزود: ایران به منظور حفظ مشتریان نفت خود در آسیا، شرایط بهتری نسبت به دیگر عرضه کنندگان نفت خاورمیانه مانند عربستان سعودی به آنان پیشنهاد می کند. تهران اخیرا تخفیفات حمل محموله های نفتی را برای شرکت های هندی که دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین به شمار می رود، برای خرید محموله های با حجم و میزان بالا، افزایش داده است. 

به گفته دو منبع آگاه که به شرط ناشناس ماندن سخن گفتند، شرکت های دولتی پالایشگر نفت هند شامل پالایش و پتروشیمی منگلور، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم قصد دارند روزانه 396 هزار بشکه نفت از ایران وارد کنند. این شرکت ها که در سال مالی گذشته روی هم رفته روزانه 205 هزار و 600 بشکه نفت از ایران وارد کرده اند، از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. 

بر اساس داده های دولت هند، ایران که پیش از تحریم ها، دومین عرضه کننده بزرگ نفت به هند بود، از هنگام لغو تحریم ها در سال 2016، به تدریج در سال های 2016 و2017 در جایگاه سومین عرضه کننده نفت به هند پس از عربستان سعودی و عراق قرار گر فته است. 

اطلاعات منابع آگاه نشان می دهد، ایران در اوایل سال 2017 تا فوریه 2018 همچنان سومین صادرکننده بزرگ عمده نفت به هند باقی مانده، اما عراق جایگاه عربستان را به عنوان عرضه کننده عمده نفت به هند، تصاحب کرده است. 

به گفته یک منبع آگاه، مجموع خرید نفت خام هند از ایران ممکن است از 600 هزار بشکه در روز فراتر برود، زیرا شرایط پیشنهادی ایران در مقایسه با دیگر تولید کنندگان نفت، بهتر است و کیفیت نفت خام ایران با تاسیسات پالایشی هند تناسب دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.