مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «تارو کانو»، وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره تنش‌ها در شبه جزیره کره، توافق هسته‌ای ایران و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ژاپن در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تأکید کردند.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «تارو کانو»، وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره تنش‌ها در شبه جزیره کره، توافق هسته‌ای ایران و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در بیانیه‌ای که دفتر موگرینی صادر کرده عنوان شده طرفین بر تعهد استوار به توافق هسته‌ای ایران و ضرورت اجرای آن تأکید کرده‌اند. 

موگرینی از کمک ژاپن به اجرای این توافق هسته‌ای، از جمله کمک‌های فنی این کشور تشکر کرده است. 

ترامپ در بیانیه‌ای دی‌ماه سال گذشته به نمایندگان کنگره آمریکا و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد. 

کشورهای اروپایی در حین مخالفت با تهدیدهای ترامپ برای لغو «برجام»، با درخواست‌های وی برای تشدید فشارها علیه تهران در حوزه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همراه شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.