محمد سالاری گفت: شورای شهر در مورد استعفای آقای نجفی قانع نشده است.

به گزارش جماران؛ محمد سالاری عضو شورای شهر تهران درباره موضع اعضای شورای شهر درباره استعفای محمدعلی نجفی گفت: «شورای شهر تهران در فرآیند انتخاب شهردار گزینه‌های متعددی را مدنظر قرار داد و برنامه‌های آنها را بررسی کرد و در نهایت هم با اتفاق نظر شهردار فعلی را انتخاب کرد. در حال حاضر هم با توجه به اینکه اقدامات زیربنایی خوبی برای شهر تهران شروع شده، شورای شهر دلیلی برای تغییر شهردار نمی‌بیند و به همین دلیل هم با استعفای آقای نجفی موافق نیست. طی جلسه‌ای هم که دیروز با ایشان داشتیم، اعضای شورای قانع و راضی به رفتن ایشان نشدند.»

سالاری در جواب این سؤال که آیا شورای شهر با نپذیرفتن استعفای شهردار تهران می‌تواند او را وادار به ادامه مأموریتش کند، گفت: «قاعدتاً اگر شورای شهر استعفای آقای نجفی را قبول نکند ایشان متعهد به انجام وظیفه هستند، چون به هر حال باید به قراری که با اعضا گذاشته‌اند، پایبند باشند. مگر اینکه واقعاً معلوم شود بیماری آقای نجفی مخل انجام وظیفه ایشان است. تا اینجای کار اعضای شورای شهر اعتقاد دارند ایشان با توجه به توانایی و تیم خوبی که دارند، می‌توانند در کنار ادامه روند درمان بیماری به مسئولیتشان در شهرداری هم ادامه بدهند.»

طی نزدیک به 20 روزی که از استعفای نجفی می‌گذرد، حرف و حدیث‌هایی درباره دلخوری او از اعضای شورای شهر شنیده می‌شد. عده‌ای می‌گفتند چون برخی اعضا در غائله برنامه روز زن شهرداری که منجر به اعمال فشارهای زیادی به نجفی شد، موضع صریح و مشخصی نگرفته‌اند، نجفی از آنها عصبانی شده است. سالاری این موضوع را به کلی رد می‌کند و می‌گوید: «این حرف‌ها به‌هیچ‌وجه صحیح نیست. درهیچ یک از جلسات هم‌اندیشی و حتی در جلساتی که برخی اعضا به‌صورت خصوصی با آقای نجفی داشته‌اند هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است. انصافاً هم شورای شهر حمایت خوبی از ایشان داشته‌اند. اگرچه در مواردی به اقتضای وظیفه نمایندگی که اعضای شورای شهر داشته‌اند، به مجموعه مدیریت شهری تذکر داده‌اند، اما این منافاتی با حمایت از منتخبشان ندارد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 894390
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.