از میان سی استان کشور، به جز تهران، در پانزده استان نماینده ولی فقیه استان در مجلس خبرگان حضور دارد.

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: صبح امروز آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری، جای خود را به رسول فلاحتی گیلانی داد.

از میان سی استان ایران، به جز تهران، در پانزده استان نماینده ولی فقیه استان در مجلس خبرگان حضور دارد. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس خبرگان رهبری شد چنانچه احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران از حوزه انتخابیه کرمان وارد مجلس خبرگان شد. هرچند تغییر حوزه‌ها الزاما روشی موفق نبود و نماینده ولی فقیه در یزد که قصد ورود به خبرگان از تهران را داشت و امام جمعه قم که قصد ورود از حوزه انتخابیه مشهد را داشت، در کسب رای مردم موفق نبودند. در هرمزگان نیز غلامعلی نعیم‌آبادی رای کافی برای ورود به حساس ترین مجلس جمهوری اسلامی را در دوره جدید به دست آورد.

به جز اینها صلاحیت امام جمعه کرج و امام جمعه خرم آباد، نمایندگان ولی فقیه در البرز و لرستان هم برای انتخابات خبرگان احراز نشد.

در دو استان گیلان و آذربایجان شرقی هم امام جمعه وقت، رای حضور در مجلس خبرگان را به دست آورد اما بعدا به دلایلی از این مسئولیت کنار رفتند ولی همچنان در مجلس خبرگان رهبری حضور دارند.

در انتخابات خبرگان یاران هاشمی و اصلاح طلبان با نام "خبرگان مردم" در انتخابات شرکت کردند و اصولگرایان نیز از فهرست جامعتین(جامعه روحانیت مبارز و جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم) حمایت کردند.

2018-04-04 (13)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.