طیبه سیاوشی‌ گفت: مسائل مربوط به زنان از طریق یک سازمان یا ارگان قابل حل نیست.

به گزارش جماران؛ ​عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه مسائل مربوط به زنان از طریق یک سازمان یا ارگان قابل حل نیست، گفت:‌ فراکسیون زنان مجلس تلاش‌های بسیاری انجام داده اما متاسفانه به نتایج مطلوب دست نیافته است.

طیبه سیاوشی‌ شاه‌عنایتی با اشاره به دستاوردهای فراکسیون زنان در سال 96، گفت: از جمله دستاوردهای سال گذشته فراکسیون زنان می‌توان به سه طرحی که درحال بررسی است و 2 لایحه‌ای که در انتظار آن هستیم اشاره کرد؛ این 3 طرح با جلسات کارشناسی متعددی که فراکسیون زنان برگزار کرد به مرحله‌ای رسیده که تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر مجلس شورای اسلامی با اشاره به این طرح‌ها، افزود: طرح‌های تسهیل خروج زنان بدون اذن همسر، افزایش حداقل سن ازدواج و تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی سه طرح مذکور است.

لایحه حمایت از کودکان از مطالبات بزرگ جامعه مدنی است

وی بیان کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوق قضایی مورد بررسی قرار گرفته است و با پیگیری‌ها و تلاش‌های فراکسیون زنان امیدواریم هرچه سریعتر با تغییر دستور صحن علنی در اولویت کار قرار گیرد چراکه از جمله مطالبات بزرگ جامعه مدنی است.

لایحه منع خشونت علیه زنان در معاونت حقوقی قوه قضاییه مانده است

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان، اظهار کرد: این لایحه تاکنون به دست ما نرسیده است و در معاونت حقوقی قوه قضاییه مانده است؛ امیدوارم هرچه سریعتر به مجلس برسد تا مورد بررسی قرار گیرد.

ورود زنان به ورزشگاه منع قانونی ندارد

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه ورود زنان به ورزشگاه، خاطرنشان کرد: ورود زنان به ورزشگاه منع قانونی ندارد و کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کرده تا باب گفت‌وگوی رسمی در این خصوص باز شده و زمینه این حضور فراهم شود.

سیاوشی تاکید کرد: زمانی که خدمت علما در قم رسیدیم گزارش‌هایی درخصوص ورود زنان به ورزشگاه و مباحثی که ممکن است برای این حضرات دغدغه ایجاد کند و اینکه مسائل شرعی در این مسابقات کاملا رعایت می‌شود را توضیح دادم.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس ادامه داد: دولت نیز اعلام آمادگی کرده تا زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه‌های کلانشهرهایی مانند تهران را فراهم کند چرا که تجربه حضور زنان در  بازی بسکتبال  به عنوان تماشاچی نشان داد که این حضور مشکلی به وجود نمی‌آورد.

نیروی انتظامی ورود و خروج زنان به ورزشگاه را مشکل اصلی این حضور می‌داند

وی با اشاره به جلساتی که با مسئولان امر برای ورود زنان به ورزشگاه برگزار شده است و نتایج حاصل از این جلسات، گفت: دولت مخالفتی با ورود زنان ندارد بلکه بحث اصلی با نیروی انتظامی است؛ نیروی انتظامی مشکل اصلی حضور زنان در ورزشگاه را در ورود و خروج آنها به ورزشگاه مطرح می‌کند.

شورای عالی امنیت کشور به مسئله ورود زنان به ورزشگاه رسیدگی کند

سیاوشی در ادامه یادآور شد: اگر قرار است شورای عالی امنیت کشور این موضوع را مدنظر قرار دهد و به آن رسیدگی کند بهتر است هرچه سریعتر آن را در اولویت قرار دهد؛ مسائل مربوط به زنان از طریق یک سازمان یا ارگان قابل حل نیست و باید بین دولت، مجلس، بخش پژوهشی- دانشگاهی و بخش فقهی و مذهبی گفت‌و‌گوهای لازم صورت گیرد.

گزارش سلیقه‌ای به علما به مطالبات جامعه صدمه می‌زند

وی با اشاره به صحبت‌های کارشناسان موسسه تحقیقات اسلامی قم، گفت: به زعم این کارشناسان در صورتی که مسائل شرعی رعایت شود مشکلی مثلا برای حضور زنان در ورزشگاه وجود ندارد؛ ما باید این گزارش‌های صحیح را بیشتر خدمت علما مطرح کنیم چراکه گزارش سلیقه‌ای و یکسو به مطالبات جامعه و حق قانونی مردم صدمه می‌زند.

فراکسیون زنان با وجود تلاش‌های بسیار به نتایج مطلوب نرسیده است

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارزیابی خود درباره اقدامات فراکسیون زنان در سال 96، گفت: فراکسیون زنان تلاش‌های خود را انجام داده است اما متاسفانه در حد مطلوب به نتایج دست نیافته‌ایم و انتظار می‌رود بتوان در آینده به دستاوردهای بهتری رسید.

فراکسیون زنان به دنبال انتصاب زنان در مناصب اجرایی است

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: نمایندگان زن در مجلس پیگیر احقاق حقوق زنان هستند و اکثریت به دنبال گفتمانی هستند تا زنان بتوانند 30 درصد مناصب و جایگاه‌های اجرایی را به دست آورند تا به عنوان نیمی از جامعه حقوقشان آنگونه که شایسته است احصا شود و امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 893282
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.