هر حال جایگاه شهردار تهران، جایگاه مهمی است. این نوع تهدیدها، دسته‌بندی‌ها، فشارها و... طبیعی است. مخصوصاً حالا که تمام اعضای شورای شهر اصلاح‌طلب هستند و بسیاری از تصمیمات با یکدستی بیشتری گرفته می‌شود.

به گزارش جماران؛ در روزهای آخر سال گذشته، خبر استعفای نجفی از شهرداری تهران، جنجال زیادی به راه انداخت. دلیل رسمی استعفای او ابتلا به بیماری بود اما در همان دقایق اول دلایل دیگری برای این استعفا مطرح شد، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران، فشارهای مختلف بر نجفی را مانند احضارهای پی‌درپی به دادسرا دلیل اصلی استعفای نجفی، اعلام کرد. در نهایت در جلسه فوق‌العاده شورا شهر که به همین مناسبت تشکیل شده بود، مقرر شد که نجفی در طول تعطیلات نوروز همچنان شهردار تهران بماند و اعضای شورا در اولین جلسه بعد از تعطیلات درباره قبول تصمیم او و اتفاقات بعدش تصمیم‌گیری کنند. با نزدیک شدن به اولین جلسه شورای شهر، حسن رسولی عضو شورای شهر تهران درباره آینده حضور نجفی در شهرداری تهران می‌گوید: «قبول استعفای نجفی قطعی نیست. اگر ما رفتن ایشان را قطعی می‌دانستیم در همان جلسه پیش از عید دراین‌باره تصمیم می‌گرفتیم.»

او ادامه می‌دهد: «من شخصاً درباره ماندن نجفی خوش‌بین هستم چرا که ادامه حضور ایشان را به نفع مصالح شهر تهران می‌دانم. از طرفی فکر می‌کنم رفتن نجفی باعث لطمه بزرگی به مدیریت شهری تهران، امید مردم و پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان می‌شود آن هم در شرایطی که مردم در اقدامی بی‌سابقه با رأیی بالا یک شورای شهر یکدست اصلاح‌طلب را به شورای شهر فرستاده‌اند و این کمترین توقعی است که در ازای ایستادن طولانی‌مدت در صف رای‌دهی، از نماینده‌های خود دارند.»

رسولی استعفای نجفی را موجب تکدر خاطر مردم می‌داند و می‌گوید:«ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که نجفی همان‌طور که در ایام نوروز شهردار تهران بود، به خدمت در شهرداری ادامه دهد و هم‌زمان پیگیر درمان بیماری‌اش هم باشد.»

او در مورد تداوم فشارهایی که به عنوان یکی از دلایل استعفای نجفی مطرح بودند، می‌گوید: «به هر حال جایگاه شهردار تهران، جایگاه مهمی است. این نوع تهدیدها، دسته‌بندی‌ها، فشارها و... طبیعی است. مخصوصاً حالا که تمام اعضای شورای شهر اصلاح‌طلب هستند و بسیاری از تصمیمات با یکدستی بیشتری گرفته می‌شود. من فکر می‌کنم که ما هم در این شرایط باید رواداری بیشتری به خرج دهیم و رقیب را به رسمت بشناسیم و مهم‌تر از آن باید به این فکر کنیم که اولویت کارمان بهبود زندگی مردم در شهر تهران باشد.»

رسولی ادامه می‌دهد: «ما در شهرداری و شورای شهر تهران فقط مسئول مدیریت شهر هستیم و برای این کار بیشتر از هر چیز باید به سلامت مالی و شفافیت در عملکرد بپردازیم. ما باید تمام کاری که انجام می‌دهیم بر اساس قول و قراری که با مردم گذاشته‌ایم در کمال شفافیت باشد و دقت کنیم که خدای نکرده احدی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری که با اتکا بر اعتبار اصلاح‌طلبان صاحب مسئولیتی شده‌اند، دچار کج‌تابی نشوند. من امیدوارم که با کمک خداوند آقای نجفی در درمان بیماری‌شان موفق شوند و در شهرداری بمانند. تا همه ما 22 نفر تمام هم و غممان را برای بهبود زندگی مردم در شهر تهران بگذاریم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 892191
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.