رییس کل سابق بانک مرکزی گفت: با استفاده از کارت های بانکی بین المللی مانند ویزا کارت و مسترکارت موافقم چرا که شخصی که به خارج از کشور سفر می کند نیاز نباشد پول نقد به همراه ببرد.

به گزارش جماران؛ محمود بهمنی رییس کل سابق بانک مرکزی: با استفاده از کارت های بانکی بین المللی مانند ویزا کارت و مسترکارت موافقم چرا که شخصی که به خارج از کشور سفر می کند نیاز نباشد پول نقد به همراه ببرد.

بهمنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش سه برابری نرخ دلار در زمانی که شما ریاست بانک مرکزی را برعهده داشتید، رشد چشمگیری محسوب نمی شود؟ گفت: ان شاء الله روزی بتوانم این را بگویم که طلایی ترین دوران کنترل نرخ ارز در مقطع ریاست بنده بر بانک مرکزی انجام شد، البته قیمت ارز 3 برابر نشد، چرا که قیمت دلار در بازار آزاد از حدود 1700 تومان نهایتاً به 3600 تومان در یک مقطع کوتاه زمانی رسید، اما نهایتاً قیمت دلار 3100 تومان شد و به عبارتی می توان عنوان کرد که قیمت دلار در بازار آزاد از 1700 تومان به حدود3000 تومان در زمان حضورم در بانک مرکزی رسید.

روی میز بودن گزینه نظامی قیمت دلار را چند روزی به 3600 تومان رساند

بهمنی اضافه کرد: البته زمانی که دشمنان اعلام کرده بودند گزینه نظامی روی میز است، قیمت دلار چند روزی به 3600 تومان رسید.

وی در خصوص برداشت 3هزار میلیارد تومانی از حساب بانک ها، گفت: در یک مقطع زمانی نرخ دلار از 1226 تومان به 2477 تومان رسید و بانک مرکزی در آن مقطع به صرافی ها و بانک ها ارز بیشتری فروخت که سوءاستفاده هایی از سوی برخی از صرافی ها و بانک ها انجام شد که بازرسان بانک مرکزی موضوع را گزارش دادند.

ممنوعیت فوتبالی کارمندان بانک مرکزی

بهمنی در خصوص اینکه طرفدار استقلال است یا پرسپولس گفت: طرفدار تیم فوتبالی هستم که خوب بازی کند حتی اگر گاهی بازی را واگذار کند.

وی تصریح کرد: زمانی که در شعب مختلف بانکی کشور مسئولیت داشتم اجازه نمی‌دادم که کارمندان بانک بگویند طرفدار کدام تیم فوتبال هستند چون ممکن بود مشتریان بانک به خاطر استقلالی یا پرسپولیسی بودن کارمند بانک، حساب باز نکنند و پول را در شعبه دیگری سپرده گذاری کنند.

بهمنی با اشاره به سابقه 47 ساله‌ حضورش در سیستم بانکی کشور، افزود:همواره در خدمت نظام هستم و بعد از فعالیت در بانک تصمیم گرفتم کاندیدای نمایندگی مجلس شوم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در انتخاب مدیران بانکی به اصلاح طلب و اصولگرا بودن شخص توجه نداشتم و کسی که نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را قبول داشت و از تجربه و تخصص لازم برخوردار بود را قبول داشتم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 892139
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.