پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 'تهران و باکو در مورد مسائل منطقه نظرات مشترکی دارند و هر دو معتقدند مسائل کشورهای منطقه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود'،گفت:تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند.

به گزارش جماران، دکتر حسن روحانی ،روز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان و امضای هشت سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و جمهوری آذربایجان ، در کنفرانس خبری مشترک با الهام علی اف، افزود: ما معتقدیم مشکلات یمن و سوریه از طریق سیاسی باید حل شود و راه حل نظامی ندارد.
وی افزود: همانطور که سایر کشورهای منطقه دارند تلاش می کنند و نظرات ایران و آذربایجان نیز مشترک است، ما معتقدیم مشکل قره باغ هم از طریق سیاسی باید حل و فصل شود و با تلاش دو کشور ارمنستان و آذربایجان ما باید شاهد ثبات بیشتر در منطقه باشیم.
دکتر روحانی گفت : خوشحالیم که تلاش های سیاسی خوبی در زمینه حل مشکل قره باغ در حال انجام است و معتقدیم تمامیت ارضی کشورها و جغرافیای منطقه نباید تغییر کند و اصول بین المللی باید وسیله ای برای حل و فصل مسائل باشد .
رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: خواست ما در اجلاس امروز و در آینده ، رابطه نزدیک بین دو دولت و دو ملت ایران و آذربایجان، در جهت منافع دو کشور ، منطقه و جهان است .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.