دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سعودی ها اخیرا قطع رابطه با ایران و مقاومت را به سوریه در برابر قطع حمایت از تروریست ها و بازسازی سوریه پیشنهاد داده اند.

به گزارش جماران، «سید حسن نصرالله» در یک مصاحبه در خصوص مداخلات آمریکا و عربستان در انتخابات آتی لبنان تاکید کرد: آمریکایی ها و سعودی ها در انتخابات لبنان با تمام قدرت و ابزار کثیف خود برای هدف قرار دادن مقاومت مداخله می کنند. نیروی حزب الله قدرتمندتر از گذشته شده است. آمریکایی ها امروزه معتقدند که حزب الله پروژه آنها را در تمام منطقه به ویژه بعد از نقش آفرینی این حزب در سوریه و در زمان اشغالگری آمریکا و داعش در عراق تهدید می کند. ما دستاوردهایی داریم که آمریکا را خشمگین می کند.       

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: اخیرا یک نشست میان مسئولان بلند پایه سعودی و سوری برگزارشد که طی آن سعودی ها پیشنهاد دادند در صورت قطع روابط با ایران و مقاومت آنها نیز دست از حمایت از تروریستها در سوریه می کشند و صدها میلیارد دلار برای بازسازی این کشور می دهند. البته این پیشنهاد ۲ مرتبه به طرف سوری ارائه شد یکی در دوره حکومت عبدالله و دیگری در دوره پادشاهی سلمان و این نشان دهنده آن است که اصل این نبرد هدف قرار دادن مقاومت است.

وی در ادامه در خصوص اوضاع لبنان گفت: عربستان تلاش داشت تا با بازداشت سعد الحریری و واداشتن وی به استعفا دولت لبنان را براندازد چرا که آنها می خواهند حزب الله را از دولت بیرون کنند. آنها اگر قدرت داشتند کشور را به سمت جنگ داخلی سوق می دادند اما از یک شکست سنگین می ترسند. طرح عربستان ایجاد درگیری میان دولت و مقاومت است. به من گفته شده که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان شخصا از برخی نمایندگان جریان المستقبل و ۱۴ مارس خواسته بود تا سمیر جعجع رئیس حزب القوات را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند. هدف ما از ورود به دولت ممانعت از درگیری با حزب الله و تقویت مقاومت است. ما طالب قدرت نیستیم اما وظیفه شرعی داریم از کشورمان حمایت کنیم. حزب الله به هجمه های انتخاباتی علیه خود پاسخ نخواهد داد و پاسخ ما در نبرد انتخاباتی آتی مشخص میشود. ائتلاف میان حزب الله و جنبش امل یک مسأله فوق استراتژیک و اعتقادی است.

سید حسن نصر الله در خصوص تحولات یمن گفت: یمنی ها دستاوردهای مهمی را محقق می کنند. ما باید امکانات آنها را با سه سال گذشته که یمن زیر اشغال غیر مستقیم عربستان بود مقایسه کنیم. شلیک ۷ موشک به سمت آسمان ریاض یک دستاورد نظامی بسیار مهم است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.