یک نظرسنجی نشان داد، ۷۵ درصد فرانسوی ها خواهان آن هستند که رئیس جمهور کشورشان صادرات سلاح های این کشور به کشورهای حمله کننده به یمن از جمله عربستان و امارات متحده عربی را متوقف کند.

 

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، فشارها بر امانوئل ماکرون،‌ رئیس جمهور  فرانسه برای متوقف کردن حمایت نظامی از عربستان و امارات از بابت نگرانی در خصوص استفاده از تسلیحات فرانسوی علیه مردم بی گناه یمن افزایش یافته است.

یک نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه "یوگاو" نشان داد که ۸۸ درصد فرانسوی ها معتقدند کشورشان باید صادرات سلاح به همه کشورهایی که ریسک استفاده از این سلاح ها علیه غیرنظامیان را دارند متوقف کند و ۷۵ درصد از فرانسوی ها نیز خواهان متوقف شدن صادرات سلاح به کشورهایی که به یمن حمله کرده اند شدند.

در عین حال هفت نفر از هر ۱۰ پاسخگو نیز گفتند که دولت فرانسه باید هر گونه صادرات سلاح به عربستان و امارات را متوقف کند.

اوین دابسکی، مدیر کمپین " SumOfUs" که پشتیبان این نظرسنجی بوده گفت: همزمان با سومین سالگرد تجاوز عربستان به یمن، اکنون بسیار ضروری است که دولت فرانسه این پیام را بشنود. امانوئل ماکرون که خود را به عنوان یک رئیس جمهور بشردوست به دنیا معرفی می کند باید به جای حرف زدن وارد عمل شود.

فرانسه سومین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان محسوب می شود و عربستان و امارات جزو مهمترین مشتریان سلاحهایش هستند.

این در حالی است که در فرانسه هیچگونه اقدام پارلمانی در قبال صدور مجوز صادرات سلاح صورت نمیگیرد و بر اساس نظرسنجی مذکور ۶۹ درصد فرانسوی ها تقاضا کردند تا نقش پارلمان این کشور در کنترل فروش سلاحهایش پررنگ تر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.