الجبیر در حالی سخن از راه حل سیاسی برای بحران های منطقه به ویژه در یمن می‌راند که بیش از سه سال است همه ابتکارات سیاسی را به بن بست کشانده و جز با زبان بمب و آتش و خشونت با مردم مظلوم و قحطی زده یمن سخن نمی‌گوید.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات وزیر امور خارجه عربستان سعودی در موسسه آمریکایی بروکینگز را مزوّرانه و عاری از حقیقت خواند.

بهرام قاسمی با بیان این مطلب افزود: این نخستین بار نیست که مقامات سعودی وقتی به سرزمین حاکمان زورمدار فروشنده امنیت خود قدم می نهند، گستاخی را از حد گذرانده و به گفتن لاطائلات می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در جهان  بر همگان حتی حاکمان آمریکایی آنان  پنهان نیست کدام کشور و کدام اندیشه - اگر نگوئیم تنها - اصلی ترین منبع و رواج دهنده تروریسم، ناامنی، افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.

این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد: آقای الجبیر در حالی سخن  از راه حل سیاسی برای بحران های منطقه به ویژه در یمن می‌راند که بیش از سه سال است همه ابتکارات سیاسی را به بن بست کشانده و جز با زبان بمب و آتش و خشونت با مردم مظلوم و قحطی زده یمن سخن نمی‌گوید.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود:  ایران سرفراز  کشوری است با مرزهای طبیعی و تاریخ و تمدنی طولانی و کهن، که بی شک مرزهای فرهنگی آن فراتر از مرزهای جغرافیایی آن است و این نفوذ ذاتی، تاریخی و ماندگار است و  جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری صلح و آرامش و تثبیت امنیت و ثبات و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشونت تلاشی مداوم و مستمر داشته است؛ مقابله با همان تروریسم و افراطی گری  و خشونت سبعانه‌ای که برخی با تکیه بر دلارهای نفتی و حمایت‌های آمریکا بر ملت‌های منطقه تحمیل کرده‌اند.

واکنش قاسمی به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه چند فرد و شرکت ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا قطعا از ترفند تحریم‌ها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.

به دنبال آخرین مورد از تحرکات ضدایرانی دولت آمریکا و تحریم چند تبعه ایرانی و یک شرکت فعال در حوزه خدمات فناوری و مهندسی به بهانه و اتهام کذب فعالیت در زمینه‌های سایبری علیه موسسات دانشگاهی آمریکا سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این اقدام آمریکا آن را تحریک آمیز، غیرقانونی و بدون هیچگونه دلیل موجه و نشانه بارز دیگری از خصومت و دشمنی ذاتی هیات حاکمه آمریکا با ملت ایران توصیف کرد.

بهرام قاسمی تاکید کرد: آمریکا قطعا از این ترفندها برای متوقف کردن یا جلوگیری از رشد علمی مردم ایران طَرفی نخواهد بست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.