با افزایش بلیت خط تهران به کرج به ۱۵۰۰ تومان مخالف شد، چرا که قیمت بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته بود.

به گزارش جماران؛ عضوهیات تطبیق مصوبات شورای شهر تهران از مخالفت این هیئت با افزایش بیش از ۹۰ درصدی قیمت بلیت مترو تهران- کرج خبر داد.

محمد قانبیلی، عضو هیات تطبیق مصوبات شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری  آخرین جلسه سال جاری این هیئت در صبح امروز از بررسی لایحه افزایش نرخ بلیت مترو در این جلسه خبر داد و گفت: این هیئت با افزایش بلیت تک سفره مترو از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ تومان و افزایش بلیت مترو خط فرودگاه امام خمینی به ۷۵۰۰ تومان که در شورای شهر تصویب شده بود، موافقت کرد.

 وی با بیان اینکه قیمت بلیت خط فرودگاه امام فقط ۲۵ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: اما با افزایش  بلیت خط تهران به کرج به ۱۵۰۰ تومان مخالف شد، چرا که قیمت بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته بود.

این عضو شورای استان‌ها در رابطه با مصوبات دیگر این هیئت گفت: مصوبه شورای شهر تهران در رابطه با لغو مصوبه برج باغ نیز با فوریت مورد تایید قرار گرفت و از اعضای شورای شهر بابت لغو این مصوبه تشکر ویژه‌ای شد.

قانبیلی با بیان اینکه تبصره‌های بودجه ۹۷ شهرداری نیز در هیئت بررسی شد که با اصرار شهرداری روی  برخی تبصره‌ها این موضوع به هیات حل اختلاف ارسال می‌شود، ادامه داد: در این تبصره آمده است که اگر مدیران و کارمندان شهرداری تهران تخلفی انجام دهند به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود که از املاک شهرداری برای آنها وثیقه گذاشته شود که این مسئله کاملا برخلاف قانون است و شهرداری اجازه ندارد از اموال عمومی برای افراد خاص وثیقه بگذارد.

 وی با بیان اینکه این تبصره توسط شورای چهارم در بودجه سال گذشته هم لحاظ شده بود و فکر می‌کنم حذف شد، افزود: در تبصره ۱۲ بودجه ۹۷ آمده است که یک درصد از بودجه به کتابخانه‌های عمومی صرف شود، اما اعضای شورا پیشنهاد داده بودند که بخشی در کتابخانه  شهرداری تهران صرف شود که از سوی هیئت با مخالفت روبه رو شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.