قصد داریم با رییس‌جمهور آذربایجان گفت‌وگو کنیم، همکاری‌های بسیار خوبی دو کشور در حوزه‌های مختلف دارند. همچنین اولین جلسه چهار جانبه ما با آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار خواهد شد.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما می‌توانیم همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت به صورت چهار جانبه با گرجستان داشته باشیم. این اولین بار است که گرجستان نیز به مجموعه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و آذربایجان پیوسته است.

محمدجواد ظریف در بدو ورود به باکو،‌ اظهار کرد: قصد داریم با رییس‌جمهور آذربایجان گفت‌وگو کنیم، همکاری‌های بسیار خوبی دو کشور در حوزه‌های مختلف دارند. همچنین اولین جلسه چهار جانبه ما با آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما قبلا با آذربایجان و ترکیه جلسه سه‌جانبه داشته‌ایم و چندین جلسه سه جانبه تشکیل شد و این اولین بار است که گرجستان نیز به این مجموعه می‌پیوندد. ما همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت به صورت چهار جانبه با گرجستان می‌توانیم داشته باشیم همان‌طور که همکاری‌های دو جانبه خوبی با گرجستان نیز داشتیم. این‌گونه همکاری‌های چند جانبه اقدام مهمی است که هم در جهت سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای داشتن یک منطقه قوی است و هم در جهت توسعه اقتصادی منطقه و همچنین همکاری گسترده‌تر در سطح منطقه‌ای.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.