در کشور ما رقابت سیاسی سالم وجود ندارد. الان یک دولتی روی کار هست که نقطه ضعف هایی هم دارد ولی نهادهای متخلف به جای همکاری با دولت روز به روز فشارشان را بر دولت بیشتر می کنند.

به گزارش جماران؛ محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع روحانیون مبارز درباره اقدام نهادهای مختلف برای رفع ناامیدی در جامعه اظهار کرد: حل ناامیدی که الان در جامعه وجود دارد بخش کوچکی از آن دست دولت است و بخش مهم آن در دست سایر نهادها و قوه قضائیه است. پاره ای از نارضایتی ها به نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی بر می گردد که احکام صادر شده برای این مفاسد ناامیدی ایجاد می‌کند.

فاضل میبدی ادامه داد: این نوع برخورد در حالی است که یک دختری را که ممکن است یک کار اشتباهی کرده باشد بگیرند و حکم زندان تندی برای او صادر کنند و یا درویش بدبختی را به زندان می برند و برخورد تندی می کنند و به احکام سنگین محکوم می کنند. اینها در جامعه ما بدبینی و ناامیدی ایجاد می کند.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: رفع بخشی از ناامیدی ها دست دولت است که باید مسائل اقتصادی را بهتر حل کند و کسب و کار را رونق دهد. جامعه ما از لحاظ اقتصادی و قضایی مشکلات زیادی دارد. در هر موضوع اداری مردم باید پولی با نرخ های متفاوتی بپردازند. این ها مسائل مختلفی است که به زندگی مردم گره خورده است و باعث ناامیدی مردم شده است.

او تأکید کرد: تا زمانی که منشأ ناامیدی مردم رفع نشود، ناامیدی کم نمی شود به همین خاطر باید گفت نمی شود به مردم توصیه کرد که ناامید نشوند. در این میان هم یک صدا و سیما فعالیت می کند که مسئله را وارونه منعکس می کند و می گوید یک عده مقصر هستند و یک عده دیگر مقصر نیستند.

فاضل میبدی تصریح کرد: به نظر من یک جریانی در کار هست که هر روز در کشور یک بحرانی ایجاد می شود. یک روز مسئله حجاب اجباری و یک روز دراویش و یک روز هم کنسرتی در برج میلاد به یک مسئله تبدیل می شود.

او افزود: تا زمانی که ما به اخلاق اصیل اسلامی برنگردیم و واقعیت ها را درست نبینیم و این توهمات را کنار نگذاریم روز به روز مشکلات بیشتر می شود.

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: در کشور ما رقابت سیاسی سالم وجود ندارد. الان یک دولتی روی کار هست که نقطه ضعف هایی هم دارد ولی نهادهای متخلف به جای همکاری با دولت روز به روز فشارشان را بر دولت بیشتر می کنند. این درحالی است که انتظار این بود که قوه قضاییه با دولت همکاری بیشتری داشته باشد و با برقراری آرامش و جلب اعتماد زمینه سرمایه گذاری را بیشتر فراهم کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 881928
  • منبع: اعتمادآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.