حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان نوشته است: ساعت ده شب به وقت لندن است. میله پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.

به گزارش جماران؛ ساعاتی بعد از آنکه عصر روز جمعه به وقت لندن تعدادی اندک از فرقه‌ای مذهبی به سفارت ایران در کشور انگلستان تغرض کرده و پرچم کشورمان را به پایین کشیدند، پرچم کشورمان در جای خود در سر در ورودی ساختمان سفارت نصب شد.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در ساعات پایانی جمعه شب بعد از ساعاتی پر استرس برای کارکنان سفارت و مردم ایران با اعلام دستگیری متعرضان به سفارت از سوی پلیس لندن در صفحه توییتر خود اعلام کرد: ساعت ده شب به وقت لندن است. میله پرچم ترمیم شد و به کوری دشمنان میهن، پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در اهتزاز است.

photo_2018-03-10_09-06-19

عصر روز جمعه طرفداران صادق شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کردند.

حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن از همان دقایق ابتدایی حادثه در چند توییت سعی در اطلاع رسانی درباره این واقعه و آرام کردن فضا کرد.

او در اولین توییت خود از تعرض به سفارت توسط تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی با شکستن پرچم خبر داد و گفت، این افراد در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

بعیدی‌نژاد در توئیتی دیگر نوشت: متعرضان فقط روی بالکن بیرونی ساختمان سفارت بوده و در محاصره پلیس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنیت هستند.

سفیر کشورمان در سومین توییت خود از لندن اعلام کرد: پلیس با آوردن بالابر بلند در خیابان، خود را روبروی بالکن سفارت و در موقعیت جلوی متعرضان قرار داده و می‌خواهد با گفت‌وگو چهار جوان متعرض را دعوت به تسلیم کند.

بعیدی‌نژاد در توییتی دیگر خبر داد: چهار متعرض توسط پلیس دستگیر و با ماشین به ایستگاه پلیس برده شدند. هنوز از احتمال حضور افراد دیگری از این فرقه در اطراف ساختمان اطمینان وجود ندارد.

به دنبال این حادثه بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که جمهوری اسلانی ایران به دولت انگلیس در پی تعرض به سفارت کشورمان در لندن اعتراض کرد.

وی اعلام کرد: بلافاصله پس از وصول این خبر آقای دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن، و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.

قاسمی افزود: سفیر انگلیس در تهران نیز ضمن ابلاغ عذرخواهی رسمی دولت انگلیس گفت: پلیس ضدشورش انگلیس در محل حضور یافته و اوضاع را تحت کنترل دارد.

وی گفت که تمامی اقدامات لازم برای محافظت از جان دیپلمات‌های ایران و جلوگیری از ورود مهاجمان به داخل سفارت به عمل آمده است.

بر اساس گزارش بی‌ بی سی فارسی، پلیس لندن در پی این حادثه گفته است، ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلی به آنها گزارش شد که افرادی وارد سفارت شده‌اند. پس از آن ماموران به وضعیت رسیدگی کردند.

به گفته پلیس، مهاجمان که چهار نفر بودند، بازداشت شده‌اند.

منابع اینترنتی این طور درباره رهبر منتصب به فرقه شیرازی نوشته‌اند: سید صادق حسینی شیرازی در ۱۸ دی ۱۳۲۰ در کربلا متولد شد. وی در ۱۰ سالگی، طبق سنت خانوادگی، ملبس به لباس روحانیت شد و در کربلا شروع به تحصیل حوزوی کرد. وی مراحل اول تحصیل را زیرنظر پدرش (که از مراجع تقلید عراق بود) گذراند و سپس وارد حوزه شد.

هم‌چنین قاسم فهد، نماینده امور رسانه‌ای آیت‌الله شیرازی در لندن، به بی‌بی‌سی فارسی گفته است: "این افراد دوستداران آیت‌الله شیرازی هستند که مستقلا این کار را کرده‌اند."

او تاکید کرد که این افراد ارتباط سازمانی با آقای شیرازی و نمایندگانش ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.