رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در جلسه اخیر دولت تشکیل کارگروهی در رابطه با سازگاری برای کم آبی و خشکی کشور تصویب شد تا در آینده با خسارت‌های تعییر اقلیم مواجه نشویم و خدمات را هماهنگ با شرایط کنیم.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: تغییر اقلیم مشکلات جدی برای محیط‌ زیست به‌وجود آورده و باید در مقابل آن خودمان را سازگار کنیم.

عیسی کلانتری ظهر امروز در حاشیه چهارمین همایش منطقه‌ای تغییرات اقلیمی که در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه اخیر دولت تشکیل کارگروهی در رابطه با سازگاری برای کم آبی و خشکی کشور تصویب شد تا در آینده با خسارت‌های تعییر اقلیم مواجه نشویم و خدمات را هماهنگ با شرایط کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای مقابله با کم آبی برای سال آبی 97 مقرراتی تصویب شده است، تصریح‌ کرد: برای ارتقای بهره‌وری آب و ممنوعیت کشت برنج خارج از شمال کشور تصمیماتی اتخاذ شده است؛ چراکه باید خودمان را با تغییر اقلیم هماهنگ کنیم.

این مسئول به شرایط نامطلوب آب در استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه این استان مشکل آب دارد و تصمیماتی در رابطه با اصفهان اتخاذ شده است تا مصرف آب به مرور کم و کشت گلخانه‌ای جایگزین شود و تمهیداتی در این راستا اندیشیده شده که به استان ابلاغ شد. 

کلانتری به وصعیت دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه وضعیت بدی ندارد و سطح آب دریاچه ۵ سانتی متر بالاتر از سال قبل است و اگر سالی ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه کنیم و اقداماتی از این دست، امیدواریم تا ۱۲ سال آینده دریاچه به تراز اکولوژیک خود برگردد. 

همچنین اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان نیز در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با آخرین وضعیت محل دپوی پسماند سرب و روی، گفت: مکان‌یابی جدیدی در نظر گرفته شده است و محل فعلی بسته و به محل جدید انتقال خواهد یافت و عملیات این کار در سال ۹۷ آغاز خواهد شد که در این راستا مجموعه توافقات انجام شده است و امیدواریم سال ۹۷ پرونده این قصه طولانی و تلخ را ببندیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.