البته در این نشست تنها حواشی سوخت‌رسانی هواپیما حامل وزیر امور خارجه در آلمان موضوع بحث نیست، بلکه مسائل دیگری نیز همچون روابط دو جانبه ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اعلام خبر تشکیل جلسه کمیسیون متبوعش با حضور وزیر امور خارجه بعد از تعطیلات مجلس، بررسی حواشی سوخت‌رسانی هواپیما حامل وزیر امور خارجه در آلمان را بخشی از گزارش برجام دانست.

کمال دهقانی فیروزآبادی در مورد انتشار خبری مبنی بر تشکیل جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی با حضور محمدجواد ظریف بعد از تعطیلات مجلس به منظور بررسی موضوع حواشی ایجادشده پیرامون سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه در آلمان گفت: البته در این نشست تنها حواشی سوخت‌رسانی هواپیما حامل وزیر امور خارجه در آلمان موضوع بحث نیست، بلکه مسائل دیگری نیز همچون روابط دو جانبه ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گزارش وزارت امور خارجه در مورد برجام نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست خواهدبود، کما اینکه این وزارتخانه هر سه ماه یکبار در مورد روند اجرای برجام به مجلس گزارش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه گزارش بعدی وزارت امور خارجه در مورد روند اجرای برجام فروردین ماه به کمیسیون متبوعش ارائه می‌شود تصریح کرد: قطعا در این گزارش به موضوع حواشی سوخت‌رسانی هواپیما حامل وزیر امور خارجه در آلمان نیز اشاره شده و توضیحات لازم ارائه می‌شود، چرا که این مهم نیز به عنوان اقدامات یکی از کشورهای تعهدکننده، بخشی از روند اجرای برجام محسوب می‌شود، همچنین این گزارش موضوعاتی پیرامون حمل و نقل هوایی، بیمه‌ها، کشتیرانی، معاملات بانکی، تجاری و مناسبات سیاسی را نیز در برمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: کمیسیون امنیت ملی نیز ملزم شده که بعد از دریافت گزارش وزارت امور خارجه، بعد از اتمام تعطیلات نوروز گزارش شش ماهه‌ای را در رابطه با روند اجرای برجام در صحن مجلس ارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر نفوذ صهیونیسم در اروپا که به دنبال حواشی سوخت‌رسانی هواپیما حامل وزیر امور خارجه مطرح شده است تاکید کرد: ما باید بعد از کسب اطلاعات لازم از آقای ظریف در مورد این موضوع اظهارنظر کنیم، چرا که تنها استناد به اخبار برخی روزنامه‌ها نمی‌تواند ملاک تصمیم‌گیری در مورد این موضوع قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 873632
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.