جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروزه باوجود اینکه در محاصره علمی و فنی قرار گرفته‌ایم، همه نیازهای خود را در همه زمینه‌ها خودمان تامین می‌کنیم و باید گفت همچنان سربلند و باصلابت هستیم.

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس نشان از صلابت و قدرت نیروی دریایی ماست، گفت: در هوا نیز صلابت ایران برقرار است و موشک‌های ایران برای مقابله با دشمنان آماده‌تر از همیشه است.

سردار سرتیپ حسین سلامی پیش از ظهر امروز در یادواره 500 شهید زرهی استان اصفهان اظهارداشت: اصفهان سرزمین مردمانی پیشگام در همه زمینه‌ها و پرچمداران دیانت و ولایت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه ما می‌دانیم شهادت فضیلت و گزینشی الهی است و شهدا از فضلی که خداوند به آنها عطا کرده شادمان هستند، تصریح کرد: زمانی که خداوند از زنده بودن شهیدان در قرآن سخن می‌گوید، دقیقاً یک حقیقت است و باید گفت شهیدان مظاهر حیات جاودانه هستند که در پی آب حیات هستند.

سلامی با بیان اینکه بالاتر از احسان و خیر شهدا در عالم هستی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شهادت نیکوترین فضیلت خلقت است و شهیدان ما نیز نشانه‌های وارستگی، عبودیت خداوند، بی اعتنایی به دنیا، مومن به حقایق، محب عاشورا و اهل البیت و کسانی که متعهد به پیمان بودند و خلق وعده نکردند و از جانشان گذشتند.

وی افزود: همه ما این را می‌دانیم که زندگی آرام، امن، عزت‌مندانه و عدم فکر حمله به کشور به برکت هنرنمایی شجاعانه مردانی است که درون تانک‌ها می‌نشستند و با عدم ترس از آتش دشمن به پیش می‌رفتند و برای اسلام شمشیر می‌زدند، جهاد می‌کردند و امروز ما مدیون شجاعت آنها هستیم.

وی ادامه داد: شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد که جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی و بعد از عاشورا بی سابقه ترین جنگ نا برابر بوده‌است؛ داستان جنگ تحمیلی داستان ظهور یک قدرت اسلامی بعد از 1400 سال و درخشش ولایت در برابر قدرت‌های استکبار جهانی بود

سردار سلامی با بیان اینکه مردم ما داستان ضربت خوردن حضرت علی (ع)، غربت اما حسن (ع)، واقعه عاشورا و در کل تنهایی معصومان را بارها شنیده و در مقابل چشم و قلب خود حس کرده‌بودند، خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام برای نخستین بار همه مردم آمدند تا حرف ولی خدا روی زمین نماند و در یک آزمایش جدید تمام سستی‌های مسلمانان را جبران شد و نتیجه آن شکست و فرار دشمن از کشور بود.

وی ادامه داد: اما این پایان داستان شهیدان نبود و آنها سبب وسعت بخشیدن به مرزهای انقلاب و بیداری ملت‌های دیگر برای مقابله با دشمنان شدند و دشمنان نیز به تدریج عاجز و شکست خوردند.

سردار سلامی با بیان امام خمینی (ره) فرمودند «شکست دشمن ابتدای کار است و ما ناملایمات بسیاری درپیش داریم»، گفت: اکنون اوضاع کشور خیلی پیچیده‌تر شده‌است و دشمنان کارهایی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بوده‌است انجام داده‌ند که در تاریخ بی سابقه بوده‌است و برای مثال می‌توان به بروز جنگ اقتصادی، انحصار 360 درجه‌ای کشور به وسیله استعمار کشورهای همسایه، ترور دانشمندان، ایجاد فتنه داخلی، ایجاد فتنه تروریسم تکفیری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اکنون همانند شرایط جنگ تحمیلی ما علاوه بر مقابله با دشمن به حرکتی رو به جلو داشته‌ایم، گفت: امروزه باوجود اینکه در محاصره علمی و فنی قرار گرفته‌ایم، همه نیازهای خود را در همه زمینه‌ها خودمان تامین می‌کنیم و باید گفت همچنان سربلند و باصلابت هستیم.

سلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت و حرکت رو به جلو علاوه بر پیروزی در یک نبرد جهانی کار بسیار مشکلی است که فقط با از برکت خون همین شهیدان محقق شد.

وی با بیان اینکه ملت ما تا جوانانی سلحشور با قابلیت جنگ تا شرق مدیترانه دارد، امنیت و آزادی دارد، گفت: مرزهای امروز ما مستحکم است و نیروی زمینی قدرتمندتر از همیشه راه را در زمین به روی دشمنان بسته است که حتی نفرات انتحاری نیز نمی‌توانند از دژ مستحکم آن‌ها عبور کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس نشان از صلابت و قدرت نیروی دریایی ماست، گفت: در هوا نیز صلابت ایران برقرار است و موشک‌های ایران برای مقابله با دشمنان آماده‌تر از همیشه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.