پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

دلیل سقوط هواپیمای آسمان هنوز مشخص نشده است

مشکلات توپوگرافی فرودگاهی در استان های مختلف وجود دارد و باید در گذشته جانمایی مناسبی در حوزه فرودگاه های کشور با در نظر گرفتن تجهیز مناسب انجام می شد

به گزارش جماران؛ استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه دلیل سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج مشخص نشده است، گفت: موضوع سقوط هواپیما باید به نحو تخصصی و توسط متولیان کارشناس بررسی شود.

علی‌محمد احمدی امشب در نشست بخش خصوصی و دولت در محل اتاق بازرگانی یاسوج اظهار داشت: استانی هستیم که در بلوغ اقتصادی قرار داریم و مجموعه‌ای که در حادثه سقوط هواپیما از دست دادیم برگرفته از تعدادی نخبگان علمی و اقتصادی بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چنین سانحه‌ای هزینه‌های ما در حوزه اقتصادی را مضاعف‌تر کرد افزود: اما بپذیریم جامعه‌ای که هدفمند باشد با یک شوک هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند

احمدی با اشاره به موضوع خوشه های تولید، گفت: باید دید در این بازه زمانی چه تعریفی از خوشه وجود دارد و این موضوع چگونه و با چه چارچوبی تعریف تعریف شده است

وی به هزینه‌ای که از ابتدا برای ساخت و تکمیل فرودگاه یاسوج شده اشاره کرد و گفت: تاکنون برای این فرودگاه 500 میلیارد تومان هزینه شده که اگر از همان ابتدا فرودگاه در جایی دیگر مثلا میان یاسوج و شیراز و در جایی مناسب طراحی شده بود با راه‌اندازی یک قطار می‌توانستیم هم به فرودگاه دسترسی داشته باشیم و هم برای توسعه گردشگری استان گامی برداشته باشیم.

مسئول ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارت خود در جمع اعضای شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت به وضعیت مشابه فرودگاه یاسوج با فرودگاه‌های دیگر کشور مثل ارومیه و خرم‌آباد و سنندج اشاره کرد و گفت: در تعدادی از آن‌ها سقوط هواپیما را داشتیم که برای ما هم به دلیل وضعیت خاص منطقه و کوه‌های زاگرس اتفاق افتاد.

احمدی به سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و جانباختن جمعی از هموطنان و نیروهای علمی و اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: مشکلات توپوگرافی فرودگاهی در استان های مختلف وجود دارد و باید در گذشته جانمایی مناسبی در حوزه فرودگاه های کشور با در نظر گرفتن تجهیز مناسب انجام می شد

وی با بیان اینکه دلیل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج مشخص نشده است، اظهار داشت: موضوع سقوط هواپیما باید به نحو تخصصی و توسط متولیان کارشناس بررسی شود و اظهار نظر در رابطه با علت سقوط آن صحیح نیست.

استاندار گفت: باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و با پیگیری های مجموعه مدیریت استان تلاش شود که فرودگاه یاسوج مجهز تر شود و حوزه راه را نیز تقویت کنیم که با تحقق توسعه این بخش ها، استان تقویت شود و بخش خصوصی نقش مهمی در این راستا دارد.

استاندار بر استفاده از توانایی سرمایه گذاران در توسعه صادرات استان تاکید کرد و گفت: همچنین مسیر ارتباط هوایی در استان بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.