معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه بنیان خانواده تعادل روحی و روانی نسل آینده را برعهده دارد، اظهار کرد: اگر خانواده در جامعه سالم نباشد، دولت و اقتصاد آن جامعه نیز سالم نخواهد بود.

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری درامور زنان وخانواده گفت: دولت در ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه، رسیدن به نگاه متعادل جنسیتی و دسترسی به خدمات یکسان را برنامه ریزی کرده است وبر اساس این قانون، فرصت های برابر برای زنان و مردان باید فراهم شود.

معصومه ابتکار شامگاه شنبه در نشست شورای اداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دولت نمی تواند 50 درصد از جمعیت کشور شامل زنان را نادیده بگیرد، اضافه کرد: ماده 101 نگاه متعادل جنسیتی دسترسی به خدمات یکسان را از تمام دستگاه ها می خواهد.

ابتکار بیان کرد: گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی موضوعی است که در ماده 102 قانون برنامه توسعه ششم به آن توجه شده است. 

وی همچنین با تاکید بر اینکه بنیان خانواده تعادل روحی و روانی نسل آینده را برعهده دارد، اظهار کرد: اگر خانواده در جامعه سالم نباشد، دولت و اقتصاد آن جامعه نیز سالم نخواهد بود. 

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با استاندار آذربایجان غربی در زمینه زنان و خانواده بیان کرد: این تفاهم نامه با هدف برنامه ریزی و تدوین سندی برای ارتقا وضعیت زنان و خانواده با استانداران امضا می شود تا بتوان بر اساس سیاست های رهبر معظم انقلاب و قانون، وضعیت خوبی را برای زنان و خانواده ها تبیین و اجرا کرد. 

ابتکار با اشاره به بازدید خود از زندان ارومیه و اجرای طرح ارمغان 2 اضافه کرد: در صدد هستیم تا با همکاری سازمان زندان ها و ستاد دیه و مشارکت مردم، زنان زندانی جرایم غیر عمد را آزاد و به آغوش خانواده ها باز گردانیم. 

به گفته وی در زمان حاضر 250 زن در کشور در این شرایط قرار دارند و تلاش می شود با اجرای این طرح تا پایان سال جاری زمینه حضور این زنان در کنار خانواده هایشان فراهم شود. 

وی افزود: حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد و برون سازی فعالیت ها در حوزه های اجتماعی نیز بسیار مهم است و دولت دوازدهم در این زمینه موفق بوده است. 

ابتکار با اشاره به اینکه در زمینه محیط زیست تشکل های بسیاری فعال است، گفت: دولت باید اعتماد کند و بخشی از تصدی گری های خود را به سازمان های مردم نهاد بسپارد. 

رئیس سابق سازمان محیط زیست اضافه کرد: تنها راهی که برای احیای تالاب ها و دریاچه ارومیه وجود دارد، سازگاری مردم با طبیعت است. 

وی با تاکید بر اینکه بخشی از برنامه های دولت در این زمینه اجرا شده و بخش هایی نیز اعتباراتش تامین نشده است، گفت: جدیت در این زمینه وجود دارد و با پیگیری مسئولان امید است تا موضوعات مرتبط با اصلاح بخش کشاورزی محقق شود. 

ابتکار، احیای دریاچه ارومیه را نیازمند اراده جمعی بیان کرد و گفت: باید همه عوامل در این زمینه وارد عمل شود. 

وی درباره عملکرد سازمان محیط زیست نیز گفت: رتبه ایران بین حدود 190 کشور در زمینه شاخص عملکرد زیست محیطی بین المللی پیش از این 105 بود اما در آخرین رتبه بندی 25 رده ارتقا یافته است. 

ابتکار با تاکید بر اینکه این ارتقا مربوط به عملکرد دولت در زمینه احیای دریاچه ارومیه بوده است، افزود: این ارتقا رتبه در شرایطی که دریاچه ارومیه وضعیت رو به بهبود داشت و شرایط آب و هوا در شهرها بهتر شده بود، اعلام شد. 

به گفته وی حوزه زنان و خانواده نیز همچون محیط زیست فرابخشی است و همه دستگاه ها موظف هستند تا به صورت جدی به آن توجه کنند. 

در شورای اداری آذربایجان غربی که شامگاه امروز/شنبه/ با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، تفاهم نامه ای بین معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و استانداری آذربایجان غربی در زمینه تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده و حمایت از طرح های آموزشی و توان افزایی آنان به امضا رسید. 

دولت دوازدهم به طور جدی به الگوی واگذاری 30 درصد از پست های مدیریتی به بانوان پایبند است و به نظر می رسد که در همین دولت این امر محقق شود. 

معصومه ابتکار برای بازدید از وضعیت حوزه های زیرمجموعه معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به آذربایجان غربی سفر کرده است. 

دیدار با نمایندگان سازمان های مردم نهاد و حضور در جلسه شورای اداری از جمله دیگر برنامه های امروز معصومه ابتکار در ارومیه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.