اگر در جایی دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشتند باید در این زمینه صحبت و اطلاع‌رسانی کنیم. حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو از جمله این موارد بود. شاید خیلی‌ها ندانند اما کم کردن دمای ساختمان در آن شرایط کار بسیار دشواری بود که انجام شد. این حادثه می‌توانست به راحتی شبیه به حادثه‌ای مشابه پلاسکو شود.

به گزارش جماران؛ شهردار تهران با تقدیر از عملکرد دستگاه‌های مختلف در حوادث یک سال گذشته پایتخت اظهار کرد: حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو می‌توانست همچون پلاسکو به یک فاجعه ملی تبدیل شود.

محمدعلی نجفی در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در سال ۹۶  - که عصر امروز با حضور دستگاه‌های مختلف در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد- گفت: در ماه‌های اخیر حوادث و رویدادهای مختلفی داشتیم که عوامل مدیریت شهری در آن نقش پررنگی داشتند که باید به این خاطر از آنان تقدیر کرد.

وی با اشاره به حادثه حریق در ساختمان متعلق به وزارت نیرو اظهار کرد: این حادثه می‌توانست همچون پلاسکو به یک فاجعه ملی تبدیل شود اما با عملکرد خوب دستگاه‌های مختلف از وقوع آن جلوگیری شد. پلیس راهور در این حادثه با اعمال محدودیت‌های ترافیکی همچنین روان سازی ترافیک به گونه‌ای عمل کرد که نه در صحنه حادثه مشکلی ایجاد شد و نه مشکلی در ترافیک به وجود آمد.

نجفی با بیان اینکه آتش نشانی هم عملکرد خوبی داشت، گفت: عوامل آتش نشانی اقدامات خوبی را انجام دادند و برخی از آنها ۴۸ ساعت در محل حضور داشتند و با اقدامات این عزیزان بود که حریق کنترل شد و موفق شدیم تا ساختمان را بدون آنکه دچار ریزش شود در اختیار وزارت نیرو قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ما عادت داریم هر جا بحرانی رخ می‌دهد شروع به خالی کردن دل مردم کنیم، گفت: اگر در جایی دستگاه‌ها عملکرد خوبی داشتند باید در این زمینه صحبت و اطلاع‌رسانی کنیم. حادثه حریق در ساختمان وزارت نیرو از جمله این موارد بود. شاید خیلی‌ها ندانند اما کم کردن دمای ساختمان در آن شرایط کار بسیار دشواری بود که انجام شد. این حادثه می‌توانست به راحتی شبیه به حادثه‌ای مشابه پلاسکو شود اما با اقدامات تمام دستگاه‌ها از جلوگیری شد.

شهردار تهران در پایان این نشست از شماری از مسئولان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تقدیر کرد که به دلیل عدم حضور برخی از آنان، نمایندگان این افراد تقدیرنامه‌شان را دریافت کردند.

اسماعیل نجار - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس شهر تهران، باقری - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سردار مهماندار - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران، پیرحسین کولیوند - سرپرست اورژانس کشور، داوری - مدیرعامل آتش نشانی تهران از جمله افرادی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.