مراسم ختم احترام السادات نواب صفوی عصر روز جمعه (۴ اسفند ماه ۹۶) با حضور شخصیت های سیاسی و جمعی از مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین محمد مقدم در این مراسم گفت: یکی از سوالات بزرگ و مهم که در برابر آدمی قرار می گیرد این سوال است که انسان کیست؟ پیامبر (ص) می فرماید انسانی که خود را شناخت، مطمئنا خدا را هم خواهد شناخت.

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: اگر فقط به لایه ظاهری توجه شود انسان دچار بحران می شود. امام مجتبی(ع) فرمود اگر غذایی به جسمش آسیب برساند از او دوری می کند ولی چرا  به روح توجه نمی کنند؟

وی افزود: اگر انسان را موجودی ابدی دانستیم با مرگ جسم انسان متلاشی می شود اما جسم و روحش ابدی می شود. اگر انسان بداند دارای عوالم برتر است مطمئنا به این حقیقت می رسد که در نظام هستی رفتار و ارزش های انسانی مهم است.

مقدم با بیان اینکه بد فهمی ها و کج فهمی ها بالاترین عامل سقوط انسان است، ادامه داد: انسان اگر خود را شناخت به جایی می رسد که عطمتش را جز خدا نمی تواند ترسیم کند.

وی اظهار داشت: حیات هر جامعه به داشتن انسان های بزرگ است که هم خود و هم جامعه را می سازند و معلمان و پند دهندگانی  برای جامعه تربیت می کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: بلای جان سیاست ورزی های غلط بد اخلاقی ها است. اگر در جامعه ای اخلاق حاکم شد آن جامعه رشد می کند. اگر خود را شناختیم دنیایمان را در پای آرمان هایمان فدا خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: اینجا مراسم ختم مادری گرانقدر است. مادری که تا روزهای آخر چشم انتظار فرزند محصورش بود. مادری که در دامان خود انسان های بزرگ تربیت کرد و دامانش سکوی انسان های بزرگ شد.

به گزارش جماران، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر خمینی، آیت الله محمود امجد، حجج اسلام سید سراج الدین موسوی، سید محمود دعایی، سید علی اکبر محتشمی پور، عبدالله نوری، احمد مازنی، محسن رهامی و شهیندخت مولاوردی، فاطمه راکعی، عبدالله ناصری، مصطفی کواکبیان، غلامرضا حیدری، حجت نظری، مصطفی تاجزاده، شهربانو امانی، بهزاد نبوی، حسین مرعشی، فخرالسادات محتشمی پور، جواد امام، عماد الدین باقی، غلامرضا انصاری، ولی الله شجاع پوریان، فیض الله عرب سرخی و جمعی دیگر از مردم و چهره های سیاسی حضور داشتند. 

در پایان مراسم جمعی از مردم جلوی مسجد تجمع کردند و ضمن تسلیت به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، خواهان رفع حصر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.