معاون امنیتی استاندار در واکنش به خبرهایی مبنی بر حضور نیروهای موسوم به «لباس شخصی» در ماجرای دراویش گنابادی و نزدیک منزل «نورعلی تابنده»، گفت: این افرادی که در صحنه هستند تماما تحت مدیریت هستند و ما چیزی به عنوان لباس شخصی که بخواهد کار خودسرانه انجام دهد نداشتیم و همه در غالب ماموریت و کار در آن مکان حضور پیدا کردند و تحت فرماندهی نیروی انتظامی تهران بودند.

به گزارش جماران، «محسن همدانی»، معاون امنیتی استاندار تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت:من نمی‌دانم که اصلا این ادعاها در این میان تا چه اندازه کارساز است یا چقدر به درد حل این اتفاقات می‌خورد؛ ضمن اینکه سریعا  اسم لباس شخصی گذاشتن روی افراد حاضر در صحنه هم درست نیست. من هم به عنوان معاون امنیتی استاندار تهران با لباس شخصی در صحنه حضور داشتم.

وی افزود: من اصل این حرف را رد می‌کنم. ما در صحنه تعداد زیادی نیرو داریم که باید متوجه اوضاع باشند و لباس فرمی ندارند. مثلا مجموعه‌ای از دوستان وزارت اطلاعات حضور دارند؛ اینها لباس فرم ندارند و می‌شوند لباس شخصی. همچنین دستگاه‌های تصمیم‌گیر و نظارتی و قوه‌قضاییه همگی در صحنه هستند و بیشتر هم با لباس شخصی هستند. اصلا الان در آنجا ملاک لباس نیست. موضوع برخورد با یک پدیده در خیابان است که مدتی است مزاحم شرایط اجتماعی آنجا شدند؛ مزاحمت‌های مردمی ایجاد کردند و پس از آن به پلیس دستور داده شده است که بروید و برخورد کنید؛ برخورد هم از نوع کنترل و مدارا و مذاکره بوده است. حتی با بلندگو چندین بار از اینها خواسته شد که محل را ترک کنند، شلوغ نکنند و…

وی در ادامه تاکید کرد: فرمانده‌ی میدان، نیروی انتظامی بوده و وجود تعداد دیگری از افراد در آن صحنه را نمی‌توان به حضور لباس شخصی‌ها تعبیر کرد. گاهی اوقات دوستان با یک نگاه و سبقه‌ی سیاسی از لباس شخصی‌ها، یک عقبه‌ی ذهنی دارند. من خواهش می‌کنم که وارد این مسایل نشوند و اجازه دهند که مسایل امنیتی به شیوه‌ی خودش مدیریت شود و سیاسی‌اش نکنند. ما به مردم خودمان همیشه گفتیم و باز هم می‌گوییم که این افرادی که در صحنه هستند تماما تحت مدیریت هستند و ما چیزی به عنوان لباس شخصی که بخواهد کار خودسرانه انجام دهد نداشتیم و همه در غالب ماموریت و کار، در آن مکان حضور پیدا کردند و تحت فرماندهی نیروی انتظامی تهران بودند.

همدانی درباره‌ی وضعیت گلستان هفتم، محل زندگی نوعلی تابنده، در این ساعت گفت: در حال حاضر وضعیت بسیار خوب و کنترل شده است، پلیس زحمت کشیده و در آن مکان حضور دارد، البته حضور پلیس بسیار اندک است. ما هم پیغام‌هایمان را فرستاده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم که این شرایط دیگر به هیچ‌وجه تکرار نشود. این گروه اجتماعی حرکات زشتی را انجام داد که می‌توان نام جنایت بر آن گذاشت؛ اینکه هم‌وطن‌های ما را به شهادت برسانند و ۶۰، ۷۰ نفر را مجروح کنند و باعث سلب آسایش مردم آن محله شوند؛ شیشه بشکانند و آتش زنند و ماشین واژگون کنند، اینها کارهای بسیار قبیحی است که ما واقعا از این گروه بعید می‌دانستیم. سابقه‌ی این‌ها این نبود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این اعمال عکس‌العملی به یک کنش بوده یا خیر گفت: نه، به همین خاطر تعجب ما چندین برابر شده است. اگر خدایی ناکرده نیروهای دولتی و حکومتی جایی اشتباه کرده بودند، ما به صراحت می‌گفتیم که اشتباه شده و حلش می‌کردیم؛ اما شما نگاه کنید، هیچ اشتباهی از این سو صورت نگرفته؛ شروع کننده از ابتدای ابتدا همین افراد بودند. لجاجتشان، گستاخی‌شان، تهدید حکومت و اینکه زمان دهند که ما تا یک ساعت دیگر چه می‌کنیم و اینها، خیلی زشت است. ما در جامعه‌مان میان بسیاری از افراد معترض و ناراضی هم چنین ادبیاتی را نمی‌بینیم. الان اوضا تحت کنترل است و امیدواریم که دیگر از این اتفاقات نیافتد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.